Mantorp:(

Mantorp is cursed... Mantorp är inte min/vår grej... Ibland har man flyt, ibland inte.
Första kvalrundan gick bilen kraftigt vänster direkt från linjen, andra svängen gick den höger ca 90-100 meter ut. Jag släppte av, styrde upp bilen och försökte kliva på lite försiktigt igen, men bilen"skuttade" till höger. Som tur var missade jag både Lars Olsson och räcket i andra banan.
När vi kom tillbaka så upptäckte vi att bakaxeln var sprucken både på längden samt runt om.
Eftersom vi inte kunde laga detta på plats, så lastade vi igår och körde söderut imorse. Så fort vi kom hem så lastades bilen ut, och jag och Åke monterade av axeln. Jag har under helgen varit i kontakt med Jim på G-Force Racecars, men tyvärr har de ej någon  ny axel på lager. Nu får vi försöka rikta och svetsa upp den gamla innan Tysklands-tävlingen om en och en halv vecka.
Innan helgen låg vi trea i EM-Serien, men nu kvalade vi inte in. Nu gäller hårt jobb, så ska vi försöka ta nya viktiga poäng i Tyskland!

Kommentarer
Postat av: Thomas Dahlblom

Ja repan såg verkligen ruggig ut. Svetsa på!!

2010-08-01 @ 21:48:34
Postat av: Petri Nagy

Tut i oturen Adam att du inte skadad bilen eller dig själv. Ni kommer igen!

2010-08-02 @ 09:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0