Ännu mer inför avresan

Imorgon ska vi som vanligt ha lite torsdagsmek i Vellingegaraget, ett problem är att vi inte har något att jobba med... Allting blev ju sålt i princip från lördagskvällen i Sundsvall till innan vi hunnit tillbaka till Malmoe. Nu är även bussen "long gone"
Det vi får göra imorgon är att gå igenom vilka verktyg mm. som måste med till Amerika.

Jag har skrivit en liten"pressrelease" som finns att beskåda på: 
 
http://www.insidetopalcohol.com/showthread.php?t=26154




Förövrigt så är det nu officiellt:


Another new face in the crowd will be Adam Flamholc representing Sweden and the FIA (European Championship Series) in the car he recently purchased from Pro Mod Challenge racer Taylor Lastor. After racing for more than 15 years in Europe, Flamholc broke onto the American drag racing scene in 2007 when he purchased a Pro Stock car and competed at the Gatornationals that year. This is his first season in Pro Mod.

Canadian bullet Tony Pontieri will make his first appearance in the Get Screened America Pro Mod Challenge, marking the three-year anniversary of his first Challenge start. Others making their first appearances of the season to round out the field are racing veterans and heavy hitters Tommy D'April, Rick DiStefano, Dennis Radford and John Russo.

Interest in racing in the remaining races of the year is at an all-time high, with more than 30 racers vying for an alternate spot in the field at "The Big Go" as well as the events at Charlotte, Richmond and Las Vegas.


Pro Mod entries for MAC Tools U.S. Nationals:


1. Burton Auxier
2. Joe Baker
3. Roger Burgess
4. Mike Castellana
5. Raymond Commisso
6. Tommy D'Aprile
7. Rick DiStefano
8. Adam Flamholc
9. Chip King
10. Mike Knowles
11. Ike Maier
12. Jay Payne
13. Brad Personett
14. Tony Pontieri
15. Dennis Radford
16. Scott Ray
17. Danny Rowe
18. John Russo
19. Rickey Smith
20. Rick Stivers
21. Jason Stock
22. Tim Tindle
23. Melanie Troxel
24. Kirk Wilmes

Inför avresan

Det har minst sagt varit lite att pyssla med den senaste veckan...
Men nu är allt klart: Flygbiljetter är inköpta, hyrbil fixad, hotell bokat, NHRA-licensen är förnyad samt förlängd två år framöver, och gäller nu både Pro Stock och Pro Mod.
Jag har genom Taylor Lastor kommit i kontakt med Matthew W Bremmer som arbetar men klassen Pro Mod i NHRA. Tydligen diskuterar de att på något sätt få till en "Pro Mod world tour" d.v.s. få Europeiska bilar till USA och viseversa. Med de planerna i tankarna tyckte de att det var mycket lägligt när jag ringde och försökte få plats på US-Nationals...

Vi har gjort en del förändringar i resplanen: Istället för att flyga till Houston så möter vi Taylor I St Louis. Vi kan lika gärna göra klart bilen där, och slippa sitta i lastbilen 35 timmar tur/retur.

De som följer med på  denna resan är:

Fredrik Åkesson
Oskar Berseus
Patrick Grahn

Min plan är att uppdatera bloggen så ofta som möjligt under vistelsen i USA.

Vinterprojekt...

Man lever bara en gång...    Eller livet går inte i repris...    Eller man promenerar bara omkring på denna planeten en gång...

Efter ett jättebra första år med vår Camaro, är den nu såld... Märkligt kan det tyckas, men jag var/är  j-ligt sugen på att sticka över till USA i vinter, och köra ett par tävlingar, och med ett bra erbjudande från Taylor Lastor så gällde det ta några snabba beslut.
Jag brukar försöka genomföra så många äventyr som möjligt, även om det kanske inte alltid är det mest logiska att göra... Ibland får man leva efter "epitetet" allting ordnar sig.
Jag hoppas att allt ordnar sig, för om ca: en vecka sticker vi över till Houston (Texas) där min nya bil finns. Vi kommer att jobba med bilen ett par dagar, för att sedan köra mot Indianapolis, och den mest legendariska tävlingen i NHRA:
US-Nationals. Det blir ett stopp i st:louis på vägen så att jag kan göra ett par "shake down runs" med bilen innan vi kommer till tävlingen.
För att kunna ro allt detta i hamn så krävdes det hjälp från alla håll. Som vanligt vill jack tacka mina samarbetspartners, hela teamet, arbetskamrater, frun mm. Nu gäller det för min del att jobba stenhårt för att klara av detta  ekonomiskt.
Jag hoppas och tror att det blir minst en resa till i år. En IHRA tävling hade inte varit fel... Siktet är inställt på World Finals i Rockingham(22-25 okt). De projektet får jag ta tag i när vi kommer hem...


Alltihopa...


Golfteamet


Sammanfattning av säsongen 2009 mm. mm.......

Hemma igen efter (tyvärr) ännu en regnhelg...
Vi hade en liten chans att gå om tean old51 i Sundsvall. Vi behövde kvala i topp och vinna hela tävlingen, samtidigt som de skulle förlora första rundan. Vi lyckades efter ett par försök bli kvaletta, men tyvärr för vår del regnade hela söndagen bort... Jag tror i och för sig inte att Niclas hade förlorat första rundan, men man vet aldrig.
Det är faktiskt svårt att vara missnöjd. Målet inför säsongen var att komma topp sex i serien, och vi blev tvåa. I Malmö som var vår första tävling med denna typen av bil, kvalade vi in som fyra och gick vi till semifinal där vi förlorade mot gammel51:an. De övriga fyra tävlingarna har vi kvalat som nummer ett, och vi hade riktigt bra "häng" på Robban, Niclas och Magnus inför Norge. En krånglande magnet satte tyvärr stopp för eventuella framgångar där.
Vi har verkligen gjort vad vi kunnat, och alla i teamet har lärt sig massor.
Ett stort grattis till Cupvinnarna, kanske kan vi utmana ännu bättre nästa år...

Positiva saker från säsongen:

Att vi haft en otroligt hög inlärningskurva, och kört fort och relativt jämnt på alla tävlingar utom den första.
Att vi körde 6.20s i finalen i Piteå på en ytterst marginell bana.
Att vi varit kvaletta på fyra av fem tävlingar.
Att vi har två banrekord för klassen.
Att vi lyckas ta bilen från start till mål nästan alla gånger.
Att vi blev tvåa i cupen första året.
Att jag har det  bästa teamet som finns:)...
Att Dojjan är den bästa klassvärden som finns:)...
Att både Rimbert och Håkan lyckades få stil på sina bilar, och körde bra tider.
Att jag har mina sponsorer Amalie oil, MMR, Custom Graphics, YIT, Sunoca och Motorenova som gör det möjligt att hålla på med det här.

Vi planerade att köra Mosten i Danmark samt England helgen efter. Nu har det blivit lite ändrade planer... Som en del vet gillar jag det stora landet i väster ganska mycket:) Och nu var det länge sedan jag var där. Det kostar en ganska stor slant att åka till Danmark och England med hela teamet, faktiskt nästan lika mycket som att åka till USA.
De nya planerna är att köra Pro Mod i USA.
Inget är riktigt bestämt, men förhandlingar pågår(med sponsorer, arbetskamrater och fruar)
Nu gäller det för mig att jobba hårt och länge, för att finna finanserna som behövs...

För övrigt vill jag gratulera Jimmy Ålund som redan avgjort EM-Serien i Pro Stock, med sitt sjätte raka guld.


Hemma från Gardermoen

Jaha, hemma efter en otroligt seg helg. Det sämsta på hela helgen var chauffören i vårt team...
Stort grattis till både Lenn Lindell, som körde ifrån mig i andra rundan och till Team gamlafemtioettan som vann tävlingen.
Jag lyckades med konststycket att slå till med ett 0.170 "lyse" mot Lenn, och trots att min bil gick något fortare än Lenns så förlorade vi.
Efter den första(och enda) kvalrundan för vår del så fick vi återigen problem. Vi ska försöka reda ut dessa problem innan Sundsvall, men om jag inte är helt hundra på vad som är fel blir det ingen final för vår del.
Cupen avgjordes i Norge, så ett grattis till Nicklas, Mange och Robban för det också.
Jag hoppas verkligen vi kan åka till S-vall och försvara andraplatsen...

Gardermoen

Här kommer en uppdatering från Gardermoen, den blir tyvärr kort då det kostar en halv förmögenhet att surfa härifrån.........

Torsdag eftermiddag och fredag förmiddag öste regnet ner. Fredag eftermiddag sken solen, men så hade de redan beslutat att ställa in körningarna för dagen. Fredag förmiddag skulle vi ut 10.15, då stod vi också uplinade. Det tog ca: 4.5h att köra genom första TD rundan, då det trängde upp vatten i banan, som de försökte torka upp i omgångar.
Nog om det när vi till sist kom ut körde vi 6.18s 376kmh i första rundan. Vi beslöt oss för att bara köra en till, som skulle vara kvällsrundan. Tyvärr vart det bara en runda till, och då stod vi som sagt över. Vi är i alla fall kvaletta nu, och våra tidigare elproblem är borta :)
Hoppas att de blir lite bättre fart på arrangemanget hät imorgon så vi hinner köra klart tävlingen.

RSS 2.0