Kvaldag nr. 1

Nu är jag skit-trött så det blir en kort sammanfattning av dagens händelser. Klockan fem fick vi dagens enda kvalsväng. Vi "tunade" bilen för en låg sexa(hoppades vi), den lämnade linjen mkt bra och gick spikrakt nerför banan i ca: 150m. Därefter lossnade ett tändstiftsrör och sprutade olja över hela vänstersidan på bilen(även däcket...) bilen gjorde ett kraftigt kast mot muren, men jag lyckades styra upp den och dra skärmarna.
När vi kom tilbaka till depån hade vi massor med jobb på bilen, som nu är klart.
Imorgon ska vi köra första svängen vid tvåtiden, och den andra vid sex.
trots allt är jag glad att jag inte hamnade i muren, och ser fram emot morgondagen.


Kommentarer
Postat av: Jan Ekström

Lycka till Adam och teamet...

Hoppas nästa sväng går bra nu.

2009-09-05 @ 08:35:33
Postat av: Anna

Lycka till med inkvalningen imorgon (men ta det försiktigt)Saknar dig

2009-09-05 @ 09:59:11
Postat av: Johan Lindberg

Pungen upp nu nästa sväng!!

2009-09-05 @ 11:08:03
URL: http://lindbergbros.com
Postat av: Jokern/ Woodridge

Bra att du klarade bilen, hoppas på en tid så ni är inkvalade.

"Hemma" på MECA är regn och åter regn!!

2009-09-05 @ 15:18:03
Postat av: åe

Ös på, med tanke på hur mycket ni satsar så är det bara att bita ihop å ge järnet. Det känns så mycket bättre när man lyckats sen...

Förljer äventyret med stort intresse.

2009-09-05 @ 23:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0