Åsikter, Amerikaner mm.

Efter hemkomsten från USA har vi fått massor med gratulationer från alla möjliga håll, vilket givetvis är positivt. En del tyckare anser att vi hade tur som lyckades komma till final......
Tja, vad ska man säga om det? Tur och otur brukar ju jämna ut sig i slutändan, om det nu finns något som är tur/otur?  Det enda jag och teamet kunde göra under de förutsättningar som det var i Rockingham, var precis det vi gjorde. Jag visste att banan var oerhört jobbig, det var bara en bil som kom ner med skaplig prestanda varje runda(Chris Russo). Jag visste även att om jag kunde "klippa bra lysen" och ta bilen till mål, även om det innebar ett par mer eller mindre vådliga manövrar, så hade vi en bra chans.

Nu suger vi på denna framgången under vintern, medans ett febrilt arbete pågår med att finna pengar till vårens äventyr. Vi har pratat om att ta fram någon form av sponsorpaket som ska täcka flygbiljetter och boende för teamet. Ett löst förslag är: För ca 5000 kr + moms, så får man reklam på bilen,  i pressreleaser samt på denna eminenta blogg:-), under tiden innan avresan till USA, samt givetvis under tävlingarna däröver. Om någon är intresserad, eller kanske har någon annan ide`? Hör gärna av er:    [email protected]

Amerikaner.... De senaste åren har jag haft förmånen(eller inte) att tillbringa ganska mycket tid i USA. Från början tyckte jag allt var fantastiskt... På ett sätt gillar jag mentaliteten "inget är omöjligt" d.v.s. man ska kunna göra det man vill. En stor skillnad är att de som kan göra vad de vill, är att de har det oerhört väl förspänt ekonomiskt, även i dragracingvärlden... När vi stod i upliningen och skulle möta en av våra motståndare, kom han glidande från sin depåplats med bikinitjejer, fem anställda mekaniker, trailer full med delar mm. Det sista jag tänkte innan vi körde var: Jag vill det här mer än honom... Vi har åkt från andra sidan jordklotet(nästan), lånat pengar på huset, offrat hur mkt som helst(tid,jobb, familjer mm.)..
Baksidan i USA är tyvärr att det finns massor med hemlösa, utslagna människor som bor i riktiga dåliga områden.
En annan sak jag lärt mig är att det är mycket ovanligt att man hjälps åt, som vi är vana vid här hemma. Allting går ut på att ta betalt för allt, så att man kan konsumera mera...

Kommentarer
Postat av: Jokern/ Woodridge

Ja, det är som 2 skilda världar, USA och Sverige.

Man har väl alldrig sett så mycket uteliggare som i USA, även om det ökar enormt här hemma också.

Tror vi har ca. 3000 uteliggare i Stockholm.

(Jag var faktist och jobbade på ett uteliggar hem, eller vad man skall kalla det. Det skulle iordnings ställas för att uteliggarna skulle kunna sova där, låter väl bra va?? Men dom skulle bara få sova där på dagarna!!! Varför??? Jo, naturligtvis vill man inte att dom syns ute, för på dagarna syns dom ju mest, eller hur?? Sverige är inte så humanta som man vill tro!!!)



Jag har alltid gillat den positiva andan i USA, inget är omöjligt, jag är bäst(hur osvenskt som helst) och vinnar mentaliteten.

Baksidan är som sagt inte lika rolig.



Vad beträffar era prestationer där borta, så kan man inte annat än buga sig, för inte är det många här hemma som mäktar med vad ni åstadkommit.

Hatten av!!!!

Tur???

Ni var ju först i mål, i nästan alla rundor, och det är ju vad det går ut på.

Banan är lika för alla.

Dessutom, så högg du på granen snabbare än en cobra!!!



Ska bli kul att följa era fortsatta äventyr där borta, även om det bara (kanske) blir på nätet.

2009-10-30 @ 18:37:44
Postat av: Racer Y

Sant, mkt sant. USA kallas ju inte för världens rikaste U-land helt utan orsak. F ö så var banan och vädret lika för alla. Du tog ju nästan alla på granen oxå. Fast det var väl tur det med? Dessutom så kan du ju knappast vinna över de teamen som inte var där och försökte. Hoppas din "tur" håller i sig här hemma med!

2009-10-30 @ 18:50:45
Postat av: Stefan Boman

Hela grejen med sport i alla former är att vad som helst kan hända och vore det inte så utan den som "borde" vinna alltid också gör detta vore det aldrig spännande.

Hade Vitryssland "tur" när de sänkte Tre Kronor i OS 2002? Nej, de var bättre just då när det gällde. Förutsättningarna är detsamma för alla deltagare.

2009-10-30 @ 19:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0