Mecca test weekend

Äntligen har vi fått känna lite på bilen...
Vi var klara med bilen ganska sent  i torsdags kväll, och bestämde då att vänta med lastning till fredag morgon.
Planen var att vi först av allt skulle göra en burnout, och sen slå av och kontrollera dator,stift mm. Burnisen vlev lite klen då många varnat mig för hur försiktig man måste vara... Efter insamlad information och kontroll av både det ena och det andra så var det dags för en burnout samt en 60ft. Detta gick också bra, dock hade jag lite för mycket bromstryck när jag stagade in. 60ft tiden var 1.03 tror jag.
Fler kontroller utfördes, och vi fick pyssla lite med datorn i bilen för att få med alla givare. Nu var jag sugen på att hålla i lite längre, så vi bestämde att nu var det dags att hålla hela ettan, slå i tvåan och släppa. Nu fick jag uppleva ett "tireshake" i en sådan här bil. 60ft gick bra, men sedan började bilen skaka och driftade vänster, det var bara att slå av och vända tillbaka till depån för justeringar. Rundan efter gick bättre, jag höll i hela ettan(som tyvärr blev lite för kort) la i tvåan och släppte, totalt sett höll jag full gas i 2.89s och rullade i mål på 4.39s ca 200kmh. Efter att ha kört Pro Stock, där man redan växlat en gång innan 60ft, så känns ettan som för evigt nu... Fram till 60ft känns det som bilen accelererar ungefär likadant som Pro Stock bilen, men sen j-lar händer det grejer... På det stora hela är jag mycket nöjd med helgen och hela teamet som kämpat på både innan och under helgen för att vi skulle bli klara i tid.

Tyvärr hände det en olycka på söndagen, som gjorde att det inte blev så mycket åka av. Jag hoppas att ägaren till den skadade bilen, och hans team tar nya tag och lyckas reparera skadorna.

För övrigt var det roligt att se:

Håkan "Halmis" Matsson lyckas köra så fort med min gamla bil.

Jimma köra konstant låga 4.3-tider i Pro Stock

Håkan Persson få bilen att gå från start till mål, med nytt personbästa.

Marcus Svensson(Clutch Service) lyckas så bra med sin nya 3-skiviga Pro Stock koppling.

Att Rimbert och Michele aldrig ger upp, utan bara kämpar på. Det kommer snart ge resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0