Sundsvall Kval mm.

Vi lämnade Malmö vid 19.30 på onsdagskvällen. Tyvärr har vi bara en "busschaufför" i teamet, vilken är jag...
Jag körde till 03.30 då vi kommit strax norr om Stockholm. Väderprognosen för helgen inte så lysande, så vi var förberedda på att kolla på film i bussen i två dagar och sen åka hem.
Som tur var blev det ju annorlunda...
Första kvalsvängen gick bilen 6.74s med 1.16 i 60ft. Det visade sig att en tändkabel var defekt, så vi körde bara på sju cylindrar. Som sagt körde vi ändå 6.74s med 353kmh i sluthastighet.
Rundan efter var jag lite för "feg"när jag tunade bilen. Vi kom ca: en sekund innan jag fick ett ordentligt däckskak.
Tredje kvalrundan gjordes en del ändringar och vi åkte 6.3752s med 381.36kmh!
Bilen var lite lös när jag växlade till tvåan så jag fick pedala lite, men tiden var ändå tillräklig för att bli kvaletta.
Nu väntar eliminering under kvällen.

Kommentarer
Postat av: Ante

Grattis Adam! Ja ingen kan ju anklaga dig för att vara farträdd....hujja mig

2009-06-13 @ 16:40:24
Postat av: tomas glans

grattis Adam...helt enorm hastighet.

2009-06-13 @ 19:42:01
Postat av: Magnus

Tja grattis kul att se din snygga bil här i s-vall i helgen å grattis till tiden å hastigheten//Racefan

2009-06-17 @ 21:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0