Hemma igen

Efter att slagit en del rekord i Piteå, slog vi även vårt rekord Piteå till garaget i Vellinge. Det nya rekordet är ca: 18 timmar.:)
Trots att det var en lång och jobbig körning genom Sverige gick det galant, förmodligen har det med helgens resultat att göra...
Jag och teamet vill rikta ett tack till SHRA Luleå för helgens tävling!
Det pågick/pågår någon form av diskussion på Nitroz klotterplank hur jag skulle agerat vid första elimineringsrundan mot Bragarna. För att få slut på diskussionen ska jag berätta hur det var:
När vi rullade ut bilen för att köra fram till plattan fick jag reda på av dem, att de skadat en ventil vid varmkörningen, och skulle nu lyfta kompressor och topplock mm. Jag hade sagt till Lenn(helgens klassvärd) att jag förmodligen ville köra sist. När vi kom fram på plattan hängde regnet i luften, och vi trodde aldrig att Bragarna skulle hinna ta uti motorn och få ihop den igen på den korta tid det rörde sig om, ingen berättade heller för någon i mitt team att de var på väg fram. Som sagt med regnet hängande över oss, och en given solorunda(trodde vi) togs beslutet att köra först, för att få mer tid i depån innan nästa runda.
Nog om detta, jag vill även tacka Lenn Lindell som gjorde Dojjans jobb som klassvärd med bravur!

Nu är det Mantorp nästa. Många har sagt till mig att man måste "sätta" upp bilen helt annorlunda på en så bra bana. Jag har ju inte jättemycket erfarenhet av dessa bilarna, men så himla stor skillnad är det nog inte på ex. Piteå och Mantorp...

Som sagt så har säsongen gått jättebra hittills, men det gäller nog att hålla båda fötterna på jorden... Speciellt på Mantorp där motståndet är lite annorlunda, b.l.a. 33 bilar som slåss om 16 kvalplatser.

Tack för allar gratulationer via inlägg här på bloggen och via SMS mm.!!!   Det värmer

Kommentarer
Postat av: Nighttrain

Gratulerar till segern och tack snabbt svar på min fråga!.

Lycka till på Mantorp!

2009-07-14 @ 01:41:15
Postat av: Ingela

Lycka till i Mantorp..



Klart det ska vara en skåning eller skåningar som visar vart skåpet ska stå.. !!!



Håller verkligen tummarna för er!!

2009-07-14 @ 14:17:00
Postat av: Christer Håård

Jamen såklart är det gratulationer som kommer från the haard recidence!

2009-07-15 @ 00:07:20
URL: http://haard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0