Nya tider...Ny bil...Ny klass...

Efter lite funderingar, diskussioner och förhandlingar så är det nu klart. Nästa säsong ska jag köra Top Doorslammer och Pro Modified.

Ända sedan jag började med dragracing har mitt mål varit att köra Pro Stock. När jag köpte den första Pro Stock  bilen pratades det om alla tävlingar som skulle tillkomma... Nu två år senare är det tyvärr ännu mindre tävlingstillfällen. Jag visste givetvis vad jag gav mig in i, men som jag skrivit tidigare är jag van vid minst dubbelt så mycket tävlingar. Jag försöker driva detta som ett företag med samarbetspartners som vill ha marknadsföring i samband med tävlingar runt om i Europa, men framförallt i Sverige. Under den gångna säsongen körde vi endast en tävling i Sverige(Mantorp).
Jag tycker att jag tillsammans med teamet och våra samarbetspartners kommit fram till en bra lösning inför nästa säsong, och planerar att köra hela TSDS serien i Top Doorslammer samt minst Mantorp och Hockenheim i Pro Mod.
Det känns lite vemodigt på ett sätt, då jag verkligen gillar allt med Pro Stock, men samtidigt ser jag med tillförsikt fram emot att åka till t.e.x. Gardermoen där ca:30 bilar kvalar in till en 16-bilars stege...
Jag har genom åren i princip bara arbetat med sugmotorer samt lustgasmotorer, så "the blown alcy deal" är nytt för alla i teamet. Vi har diskuterat detta inom teamet och alla är överens om att detta kommer att ge oss och våra sponsorer mest tillbaka.
Bilen som inhandlats är förstås den som vi provkörde i USA förra veckan. Den är byggd av Tim Mc Amis -06 och har endast gått 50-60 rundor. Motorn är en Newberry/Veney Hemi som är byggd -04. Beslut tas under vintern om det är den motorn vi ska köra med nästa år...

Kommentarer
Postat av: Dojjan



Varmt välkomna till Top Doorslammer grabbar ;-)



Vi syns i malmö på W-nats.

2008-09-05 @ 21:04:22
Postat av: Dojjan



Välkomna till Top Doorslammer grabbar ;-)



Vi syns på W-nats till helgen.

2008-09-05 @ 21:10:28
URL: http://www.topdoorslammer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0