Motorer + Innebandylaget V8

Som jag tidigare nämnt kommer vi förmodligen satsa på TSDS serien och klassen Top Doorslammer nästa säsong. Men min avsikt är att bygga bilen Pro Mod legal. Därför togs beslutet att sälja drivlinan som satt i Bilen när jag köpte den. Växellådan är sedan tidigare såld till en kompis här i Malmö, och motorn är nu även den såld.  Ny ägare är Robert Karström. Robert har en helt ny bil (Mustang -05 tror jag) och kommer med hjälp av Micke Nord att satsa på Top Doorslammer nästa säsong.
Jag har varit i kontakt med flera motorbyggare och Pro Mod team i USA den senaste tiden och har nu gjort klart med en (eller två)ny motor/er...

Idag gjorde innebandylaget V8 premiär i Korpens elitserie i Malmö. Det gick sådär... Efter en period låg vi under med 1-0, och hängde med ganska bra. Men sen kan man säga att vi "dalade" lite... Slutresultatet skrevs till 3-9, vilket är den största förlusten vi någonsin åkt på.
Vi började träna lite för 6-7 år sedan lite på ploj, när någon fick idén att anmäla oss till Korpen. Vi började då i division 4, och har som sagt nu tagit oss till elitserien. Spelare har kommit och gått men "ryggraden" med dragracinganknytning är kvar:   Jag, Robert palsund(Team Old 51), Håkan Persson(Team Pile), och Christer Håård(SRIF, SDA mm.).
Tyvärr har jag en känsla av att  man blir äldre och äldre och spelarna vi möter blir bara yngre och yngre......  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0