Diverse

Nu när klasser och arrangörer är på tal, så har jag lite fler funderingar...
De flesta team har höjt standarden succesivt, både på tävlingsfordon, transportfordon samt teamets framtoning. Bilarna uppdateras med det denaste, och går fortare och fortare.
Allt detta i sin tur kräver mer av arrangörerna. Banorna måste vara bättre preppade, vid oljespill eller dylikt finns det inte tid till en 2-timmars sanering, teamen har som sagt bättre transportfordon med mer utrustning som kräver mer ström i depån, som arrangörerna ofta tar 500-1000 kr för, men tyvärr kan de i många fall ej leverera...
Om det ligger på teamen att ta den ekonomiska riskerna, vilket jag till största delen tycker att det gör nu via indragna prispengar, inga återbetalningar vid regn  mm. så måste vi kunna ställa höga krav.
Givetvis så höjs standarden på evenemangen efter hand, men det måste vara i samapel med teamen. Det kanske är bättre att välja ut vilka klasser man vill satsa på och ta in 180 team istället för 220, och bjuda de 180 på en perfekt tävling?
Under året var jag på flera deltävlingar i TSDS, och tycker att arrangörsklubbarna gör ett jättejobb där anläggningarna i Malmö, S-vall, Piteå med flera bara blir bättre och bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0