Valdosta

Jaha, då har vi kört en hel dag i Valdosta.
När vi körde ut till banan i morse var det nollgradigt och frost överallt. Det tog ett par timmar innan värmen sakta kom krypande. Det var fantastiskt bra raceväder!!! Inför första rundan beslöt vi oss för att byta utväxling i bakaxeln för att dra nytta av den effektgivande luften. Vi ville byta drev i lådan, men hade tyvärr inte något passande.
När jag gjorde burnouten hoppade femmans växel ur, så burnouten blev sådär. När grönlampan lyste och jag släpte kopplingen tog det ca en microsekund innan däcken gick upp i rök...
Vi justerade lite på kopplingen och lite annat innan det var dags för andra rundan, nu gick det bättre och scoreboarden visade 6.705s 206.89mph, det snabbaste någon europeisk Pro-Stock någonsin kört och vi var även snabbaste Pro-Stockbil i Valdosta. Repan var absolut inte optimal då bilen skakade däck hela ettan och en bit in i tvåan, samtidigt som jag "shortshiftade" ettan till tvåan med 400rpm. Nu var 6.6? nära......
Inför sista rundan ändrade vi inte så mycket på bilen utan trodde oss vara ganska rätt på. Tyvärr hade vi vänster banan som varit lite sämre hela dagen. Det var verkligen en intressant runda, som innehöll: däckskak, slalomkörning och som avslutning gick inte bromsskärmarna ut. Jag låste hjulen i omgångar under de sista 250 meterna av bromssträckan och fick stopp på bilen ca 0.5m innan sandfållan. Tiden blev 6.74s med den bästa 60ft tiden vi haft på: 0.991s.
På det stora hela är jag ganska nöjd med dagen. även om jag tror att vi idetta vädert kan köra betydligt fortare. Efter sista rundan idag slutade vi på en tredje plats med Matt Hartford som etta 6.66s och Rickie Jones som tvåa 6.69s.
När vi lämnade banan vid nio-tiden stack vi till Applebees med Richard "Nixon" Sundblom och hans team för en sen middag.Stort grattis till dem, då de efter bara ett par svängar med bilen lyckas köra 6.77s.
Nu ska jag lägga ut lite bilder, som följer i nästa inlägg...

Kommentarer
Postat av: Bostic

Stort grattis och fortsatt Good Luck!

2008-03-10 @ 08:35:38
URL: http://www.blackout.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0