Två dagar

Tyvärr gick det ej att uppdatera bloggen igår(av okänd anledning)

TISDAG:
Vi bestämde oss för att ta det lite lugnt, och bara köra en sväng på förmiddagen, och en på eftermiddagen. Vi kom till banan vid 09.00 och började med att ta ner kopplingen, kolla ventilfjädrar, göra leakdown test mm. mm.
Allt detta var kvar att göra från kvällen innan.
Vi rullade fram mot startplattan vid 11.00, det blev en riktigt bra första runda: 6.700s 206.80mph. När bilen var tillbaka i depån var vi sugna på att prova lite förändringar, men tyvärr började det falla lite lätt regn. Detta lätta regn övergick efter ca 1 timme till ösregn. Vi packade ihop och åkte till hotellet. Det blev lite shopping som avslutades med middag på Outback tillsammans med Nixon och grabbarna i hans team.

ONSDAG:
Idag var det riktigt fint väder, sol och ca 20 grader. När vi var i Virginia i höstas så fick Kevin köra en runda med bilen, jag hade lovat honom en till under denna resan och nu var det dags. Kevin har kört  Competition Eliminator med femväxlad låda och clutchless koppling i 10 år, så jag var inte orolig. Vi hade lite nya däck som behövde ett par burnouter för att vara redo till Gainsville och säsongen i Europa. Kevin började med att göra en "John Force burnis"  innan han stagade in, bilen gick ca 330ft innan det började spinna. Det var en underlig känsla att se någon annan köra bilen. Jag körde en runda till innan det var dags att packa ihop allt för en tidig avfärd imorgon till Gainsville. Den sista rundan i Valdosta slutade med en 6.73s 205.98mph. Vi provade lite annorlunda kopplingsuppsättning som Steve Schmidt föreslog. Utfallet blev faktiskt bra, och är något vi kan jobba vidare med när vi kommer hem.
Nu är klockan  00.30 och jag ska sova, man är helt slut efter en dag på banan...... Vår depåplats har under en vecka varit ca 50 m från startplattan, så man kan säga att vi hört några stycken Top fuelers och funny cars.
Det kommer lite bilder inom kort.

Kommentarer
Postat av: Jokern/ Woodridge

Det ser otroligt bra ut för er, tycker jag.
Vilken top speed ni har!!!!
Hittar ni rätt med den top speeden, så ska det ju gå stadiga 6,6 repor.

Det är bara att lyckönska er i Gainsville, och med den sista lilla pusselbiten på plats, så kanske kanske........

2008-03-13 @ 07:02:29
Postat av: Micke G

Håller tummarna för en plats i elimineringen.
Hur reagerar man om Warren Johnson glider upp bredvid i uppliningen och d visar sig att man ska åka mot honom? Nervös eller...=)

2008-03-13 @ 09:07:12
URL: http://www.snasrenracing.se
Postat av: Halmhatt

Tjena ADAM
Bloggen var nere här i Sverige när du försökte för underhåll eller nåt
Jag ångrar att jag inte stannade
"hur
kul som helst här hemma i regnet och några ynka + grader"!!??

2008-03-13 @ 11:25:40
URL: http://halmhatt.blogg.se/
Postat av: wrjgmqdsw

???This is ???
also a much UGG メンズ サイズ
safer セリーヌ バッグ ヴィンテージ
access to defend your attribute and family For many who live in locations within which the rate of currency is very lofty this priceless metal want arise more affordable The inequality of feminine bodily hormones estrogen and progesterone can likewise function an achieve aboard headache-related matters グッチ 店舗
amid the brain According to the artificial ???ブルガリ 香水
constitution of the specified type the method might be relatively cozy alternatively it may be difficult


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0