Målsättningar och Förhoppningar

Nu är det ca fem veckor till testhelgen i Malmö, och jag har suttit och gått igenom vilka tävlingar vi ska köra.
I EM blir det givetvis de få som erbjuds... Min målsättning är att vinna EM-Serien och inget annat. Om jag blir tvåa eller nia spelar mig mindre roll. Tyvärr, när serien är så kort kan väldigt mycket avgöras på en tävling. Tar man ett felbeslut eller lyckas slå till med en rödlykta kan säsongen vara körd. Lyckligtvis är det samma förutsättningar för alla :)
Jag vet att det finns en hel del team till som har samma mål som vi, och efter att bevittnat mängden bilar och motorer som bytte från amerikanska till europeiska ägare under vistelsen i USA förstår jag att de menar allvar...

När det gäller min Pro-Street bil gäller  samma sak. Det var lite svårare att planera vilka tävlingar som ska köras med Firebirden, då urvalet var mycket större. Till sist har det blivit beslutat att vi kommer att delta i Scandinavian points serien.

Här nedan följer Glueharbor tour 2008:

23-26 maj EM England
30-1 maj-juni Pro-Street Malmö
13-15 juni Pro-Street Sundsvall
3-6 juli EM Finland
11-13 juli Pro-Street Piteå
24-27 juli EM Mantorp
1-3 aug Pro-Street Norge
15-17 aug Pro-Street Sundsvall
4-7 sept EM-FINAL England

Väl mött

Kommentarer
Postat av: Jocke, Åland

Du verkar vara en skönt motiverad snubbe!
(med nerver, vilket som är vad som sist och slutligen är det som gäller i denna sport)
Halmis tex klarar inte pressen, precis som hemma-sonen här..den självutnämnde s.k Ålands-Pelle..ouch.. ;)
Jag har själv halva mitt liv jobbat på Mitt sätt, och det har de facto gett resultat utan ngn som helst backning. Det som drivit Mej är den odefinerbara känslan av att inte riktigt ha kontroll över bilen..åtm första 2-hundra.
Själva Ruuset det ger mej är jävligt givande, det jag vill uppleva en dag är samma känsla heela vägen. Missförstå mej inte nu, jag vet vad jag gör. det är känslan av s.a.s O-kontroll (MED "förmodad" kontroll) som ger åtm mej kicken i tillvaron.
Jag önskar dej all lycka u säsongen!
..OM vi möts i lek-SDC så är det bara skoj.. :-)

2008-03-28 @ 01:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0