Första race-dagen

Ja, då var den första dagen på banan till ända.
När vi anlände i morse hade vi ett par timmars jobb framför oss, b.l.a. bytade vi alla avgasfjädrar på motorn. När vi var klara med bilen tog vi beslutet att vänta lite med första rundan då banan ej var i riktigt bra skick.
Vid ca: 13.00 körde vi första rundan. Bilen gick 6.79s 202.7mph. Det kändes inte helt hundra, och var lite "löst" en bit ut. När jag kom tillbaka märkte vi att datorn ej registrerat någonting. Det är i princip omöjligt att "tuna" utan den informationen. Vi gjorde en del förändringar, b.l.a. bytade vi bakaxelklump(annan utväxling). Tyvärr stod bilen ej still när jag stagade, vilket påverkar hela ET:n negativt men framförallt 60ft tiden. Trots dålig start blev det en 6.77s tid med den bästa sluthastigheten vi någonsin haft: 204.91mph. Vi och Billy Glidden hade exakt samma "speed" på våra rundor, vilket var de bästa i Pro-Stock idag. Jag får väl tyvärr :) tillägga att inga av de stora "elefanterna" körde idag.
Efter sista rundan upptäckte vi att vi tappat en massa fjädertryck igen. Vi bytade kamaxel när motorn uppdaterades, och nu visade det sig att det behövdes en annan typ av fjädrar.  Jag gav mig ut i depån för att hitta något användbart. Efter en lång stunds sökande hittade jag ett set hos Jerry Haas. Nu var klockan ca 20.00 och det kändes som vi behövde käka lite och bege oss till hotellet.
Imorgon skall det regna och åska hela dagen, så det finns garanterat tid att jobba med bilen... Vi ska även göra ett leak down test och bestycka om förgasarna lite.
Trots allt känns det ändå mkt bra efter dagens övningar.
Förutom mig och Jimma kom även Rickard "Nixon" Sundblom till banan idag. Nixons nya bil skulle dyka upp under kvällen. Vi träffade även Roger Johasson som med sin Pro-Mod Mustang har den fjärde bästa tiden i sin klass(6.28s tror jag).
Nu är klockan 23.30 lokal tid, och jag är trött.............

Kommentarer
Postat av: Hans Grankvist

Fan va roligt att det går bra det ser lovande ut inför europa säsongen,det kanske är det
Norrländska stålet som du har med dig som biter;-)
Hoppas det går bra i fortsättningen
Mvh/HansG

2008-03-07 @ 08:13:44
Postat av: fiskhandlaren

i svedala är det 20 plus grader minst jag sitter i shorts o läser blogg,jag tror/hoppas på en 6.6*** snart hälsa dom alla.
ps kanon o va flygrädd.

2008-03-07 @ 09:59:34
Postat av: frriiiiiiida

hoppas de
e bra i USA då, vi kommer snart de e inte länge till nu;)

2008-03-07 @ 15:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0