TSDS Fortsättning... mm.

Jag har följt debatten som nu uppstått runt TSDS(anmälningar mm.) En del jämför med USA, och i de flesta fall påpekar hur bra allting är där. I USA är allting "business" det finns inte en enda JR dragster på en national event, och i de flesta fall turas sportsman-klasserna om, att få stå över tävlingar till förmån för de "tyngre" klasserna. Om en Bil eller MC från någon av "pro" klasserna är sent ute med anmälningen löser de detta i hundra fall av hundra, även om ett Sportsman team blir drabbat, allt för att publiken hellre vill se ex. en Funny car istället för en Super Comp bil.

Jag tycker som sagt att om målsättningen är att höja statusen på Scandinavian point, måste man i första hand titta på vad publiken vill ha och välja klasser därefter. Jag tycker även att vinnarna i dessa klasser ska ha ersättning från arrangörerna, även detta i proportion till hur attraktiv klassen är.

För övrigt så har jag lastat av båda bilarna idag. Malmö kommun har fått för sig att byta alla vattenledningsrör i mitt område, vilket innebär att jag inte kan komma in med bussen på min uppfart. Nu får jag ha båda bilarna samt bussen i lokalen i Vellinge, vilket är ganska trångt. Det allra bästa är att de är klara med vägarbetet redan i oktober!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0