diverse

Nu har jag satt ut annonser på bägge race-bilarna med förhoppningen att lyckas göra klart med köpare innan säsongen är över. Jag har diskuterat med Jeff Hurst, ägare till Hurst Boiler & Welding Company i Georgia. Han är intresserad av att vi kommer över till vintern igen, och är villig att ännu en gång marknadsföra sitt företag på vår bil.
Om jag ej får sålt Pro Stock bilen är det inte hela världen, utan då fortsätter vi köra med den här hemma nästa säsong, men ett nytt USA-äventyr hade inte varit fel...

När det gäller Pro Street bilen och Scandinavian points serien känns det ganska avlägset att jag ska kunna placera mig i toppen där. Vi fick inga poäng i S-vall då vår enda kvalsväng gick för fort. Planen var ju att åka till Piteå(vilket vi förmodligen fortfarande gör) men det känns lite drygt att spendera så mycket tid och pengar...
Jag har svårt att "känna" hur fort det går när jag kör med Firebirden. Den rundan som gick 7.51s kändes som 8.5s. Bilen är totalt odramatisk att köra och med powergliden är det bara att åka med... I GTO:n är det action från start till mål, man växlar fyra gånger på ca 4 sekunder och lämnar linjen med ca 1.0s i 60ft. Men nu tror jag att vi hittat rätt i tuningen för att Firebirden ska gå 7.60-tider.


Idag ska jag titta över motorn till GTO:n, och till helgen ska den förhoppningsvis monteras tillbaka i bilen. Eventuellt ska vi köra ett par runder på Meca Raceway  här i Malmö nästa onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0