Uppstart av blogg

Jaha, tänkte prova blogga lite om mitt intresse och delvis arbete: dragracing.
Jag har tävlat i drygt femton år med olika bilar i olika klasser. Målet var klassen Pro-Stock och där är jag nu...
Runt år 1998 beslutade vi oss för att försöka satsa lite seriösare. Vi startade Glueharbor dragracingteam(www.glueharbor.com)   Till att börja med deltog vi i klassen super smallblock med hyfsade resultat. För att komma närmare klassen Pro-Stock införhandlades en ny bil för att bli konkurrenskraftiga i Competition Eliminator. Efter ytterligare några år i den klassen är vi som sagt där vi vill vara nu:i Pro-Stock.
Teamet består av ett bra sammansvetsat gäng:

Jag själv Adam Flamholc: 36 år gammal, delägare i Malmö Motorrenovering , Motorenova samt driver ett åkeriföretag i Malmö. Jag kör Pro stock bilen och tar hand om motorn.

Michael Carlsson: 45 år gammal, delägare i Malmö Motorrenovering och Motorenova. Oerhört motorkunnig både i maskinparken på arbetet samt analytiskt. Vill aldrig sluta lära sig... Micke jobbar med kopplingen på Pro-stockbilen. Jag och Micke har varit goda vänner sedan början på 90-talet.

Fredrik Åkesson: 36 år gammal. Plåtkonstnär, arbetar som plåtslagare i Malmö. Jag och "Åke" har känt varandra i 30 år, vi gick i skolan tillsammans och har som sagt en lång historia tillsammans. Åke har varit med sedan dag ett i min dragracekarriär runt 1990 höll vi till nere i oljehamnen i Malmö på nätterna...Åke jobbar med bakvagnen på Pro-Stock bilen.

Robert Broden: 90 år gammal(flåt 40 år gammal) Robban jobbar med datorer, vilket han har ett otroligt intresse för. Robban och jag är kusiner, vilket medför att vi i princip känt varandra hela livet. Robban har en oerhörd analytisk förmåga, och gillar att tänka......Robban jobbar med el och datorer på Pro-stock bilen.

Johan Pripp: 42 år år gammal. Johan har en egen motorenoveringsfirma i Motala(JPR). Johan har en egen förarkarriär, han körde Super comp i många år för att avsluta med en säsong i Competition Eliminator. Vi lärde känna varandra för ett antal år sedan. När det stod klart att Johan inte skulle köra mer övertalade vi honom(vilket inte var så svårt) att hänga med oss in i Pro Stock. Johan är lugnet själv vilket kompletterar en del av oss andra mkt bra...Johan jobbar med vxl-lådan och med motorn på Pro Stock bilen.

Detta är "grundteamet" som är med på alla tävlingar. Min far Peter Flamholc brukar även han följa med på tävlingarna. Han har ingen fast uppgift utan hjälper mest till med en del grejer runt omkring(passa mina barn, koka kaffe mm. mm.) Även Petri Nagy (Karlstad Bilförsäljning AB)brukar vara inblandat i beslut och diskussioner runt teamet. Petri är en god vän och även samarbetspartner som hjälper till med marknadsföring mm.

På senare år har vi även fått två amerikanska teammedlemmar: Kevin och Chester houghtaling. Mer om dem senare...



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0