Snitt effekt + Pro Street team

Precis som någon kommenterat  ett tidigare inlägg är det snitt-hästarna som är mest intressant. Snittet räknas i närheten av  det varvtalet motorn arbetar på under en repa. På min motor räknade vi "average" mellan 8200-9500 och fick ett snitt på 1394.3hk.

Jag har ju glömt att nämna mitt Pro-Street -team:

Jag själv: kör race-bilen, bussen, jobbar med motorn samt lagar mat.

Oscar Berseus: 21 år gammal, jobbar på Malmö motorrenovering vilket han gjort sedan han gick ut skolan. Innan han gick ut skolan praktiserade han och jobbade helger och lov där. Oscar hjälpte Micke Callin med hans Pro-Stock Firebird förra säsongen. Vi har inte bestämt några fasta uppgifter på bilen ännu, men det är ju mindre jobb på denna bilen än Pro-Stock bilen så alla är väl lite allt i allo.

Fredrik Carlsson: 22 år gammal, jobbar som lastbilschaufför och tränar kampsport. Fredrik är min kompanjon mickes son, han hjälpte till med Christer Håårds Super smallblock Toyota tidigare. Samma visa här med uppgifterna på bilen: Allt i allo.(kanäven köra bussen)

Ikväll ska vi börja montera ihop Firebirden(rutor, front, dzus-lås, el/tänd-system). Förhoppningsvis ska motorn i bilen efter bromsningen i morgon kväll.

Idag har vi en gästmekaniker: Tarek Taylor, Tarek som till vardags driver en superfin krog i Malmö(Restaurang Trappaner) har själv en bil han ska tävla lite med, en Volvo Amazon, som han ägt i ca: 20 år.  MMR har byggt en  ny motor till honom inför säsongen.

Kommentarer
Postat av: YIT Johan, Motala

Tja, lägg gärna ut en bild på firebirden!
Trevlig blogg!

2008-02-19 @ 08:07:32
Postat av: frriiiiiiida

Hur orkar du? du skriver bara tråliga saker..pappa ja måste lära dig hur man skriver blogg !!!!

2008-02-25 @ 22:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0