Montering motor samt dokumentär

Idag monterades 632:an i Firebirden. Givetvis fick styrväxeln och rattstången flyttas samt modifieras. De headers jag har passar ej, så även de måste byggas om(nattens arbete:)). Det känns som det är lite mycket på gång nu:
Allt som ska fixas innan resan, försöka göra klart Firebirden innan resan, vi har grymt mycket att göra på jobb samtidigt som familjelivet ska upprätthållas...

Någon frågade på klotterplanket var dokumentären från USA-resan  ska visas. Svaret på den frågan är: vet ej. Produktionsbolaget har tidigare sålt dokumentärer till Discovery channel, men vad jag vet är inget bestämt.
Klart det är roligt om det visas någonstans, men om så ej blir fallet är det ändå "ball" att ha ett eget ex. att visa för barnbarnen...

Idag beställde jag ett extra par fälgar och däck till Pro-Stock bilen. Big thanks to Hurst boiler and welding company for those parts.

Steve Schmidt tyckte att jag skulle skicka min oljepump(Verdi) till en firma i Californien som skulle bygga om den så att oljetrycket blir högre på låga varv. Dett ska förhindra slitage på stötstänger och justerskruvar. Som vanligt i USA kostar ingenting mindre än 1000USD, och i detta fallet 1400USD......

Kommentarer
Postat av: Jimma

Man får mycke stötisar o skruvar för $1400!!!

2008-02-22 @ 23:53:53
Postat av: Henrik

Annars kanske det går att skicka verdipumpen till herr Verdi i Gagnef för modifiering? Låter omständigt att skicka till andra sidan jorden när han som gör grejerna finns på lagomt avstånd. :D

2008-02-23 @ 09:28:59
Postat av: Adam

Motorn & pumpen finns redan "over there", och vi ska köra med bilen om 10 dgr, så det finns inte tid att skicka hit.

2008-02-23 @ 10:31:49
Postat av: Totte_skara..

Lite bilder på Firebirden vore kul =)

2008-02-23 @ 14:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0