Målsättnigar + planer + skvaller

Målsättningarna med USA resan är att lära oss så mycket vi bara kan. Att tro att vi ska kvala in eller placera oss i tävlingen känns ganska orimligt. Däremot har jag ett personligt mål: att köra en 6.6? tid. Jag tror att om det blir bra raceväder och vi får en ordentlig mängd testrundor är det inte omöjligt...

Planerna inför säsongen 2008 är som följer: Köra de få FIA tävlingar som erbjuds  i Pro-Stock.
 Köra med Firebirden i TSDS-serien så mycket det hinns med. Vi planerar att "fara" till Piteå  i alla fall. Jag har varit där flera gånger under Midnight sun, och gillar verkligen både tävlingen och människorna som anordnar den!

Lite skvaller:
Jag pratade med Steve Schmidt idag. Han berättade att Samarbetet mellan honom och Jim Yates hastigt och
 (o)lustigt avbrutits. De inbitna Pro.Stock-fantasterna vet att Jim inte kvalat in på de två första tävlingarna, och jag kan tänka mig att han efter sina ansträngningar med felsökning i bilen tror att han har för lite pulver i motorn. Steve däremot är säker på att det finns pulver men att Jim fortfarande har något/några problem som gör att de ej åker tillräkligt fort. Enligt Steve tröttnade han idag och avbröt samarbetet.
Fortsättning lär följa......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkligen en kul bloggg att följa!!!

Vore ju kul om ni kunde klippa till med en så bra tid.
Jimma och Sundblom kommer nog bli vassa också.

Men vad Pro Stock i Europa behöver, är ju fler team från andra länder.
Känns ju lite tunnt, med en FIA klass, som bara består av Svenskar, och två Finnar!!!

Men, kanske alla era stasningar, kan locka något, eller några team från övriga Europa, att börja med Pro Stock.
Jag lyckönskar er alla Skandinavier, som skall köra där över.
Även om jag känner Jimma och teamet, så vore det ju kul, om det blev en verklig "fajt" om EM-titeln i år.
Det skulle Pro Stock klassen tjäna på, är jag helt övertygad om.
Jag både hoppas, och tror, att den "fajt" kommer i år, p.g.a. alla era satsningar!!!

2008-02-27 @ 20:34:44
Postat av: Per

Ska bli j-ligt skoj och intressant att se vad ni och de andra teamen kan uppnå i USA.
Lycka till!!

2008-02-27 @ 20:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0