Hemligheter

Efter att jag skrev ut ganska så exakta siffror här på bloggen efter bromsningarna i samband med uppdatering av Pro-Stock motorn fick jag en hel del mail och telefonsamtal. En del av dessa åsikter var från grabbarna i teamet, men de flesta från utomstående. De handlade dock alla om samma sak, att jag som sagt uppget effekten i motorn. Jag förstår inte denna oro, effekten är bara siffror på ett papper, det som gäller är vad som står på scoreboarden i England i maj...  Jag tror att de 7-8 bästa teamen i Europa 2008 kommer att ha i princip samma effekt i motorerna samt någorlunda jämnbördiga bilar. Ojämnheten som tidigare funnits i klassen kommer försvinna och det blir mer som i USA. Förmodligen kommer det inte att skilja mer än 5-8 hundringar mellan kvalettan och kvalåttan. Allting kommer att handla om vilket team som tar rätt beslut innan viktiga repor, och vilken förare som har bästa dagsformen.

Jag fick hem Firebirden från lackeraren idag, den blev grym... Stort tack till Med bil i Malmö som lackerat basen, och ett lika stort tack till Custom Graphics i Blentarp som designat och utfört "linjer och flammor".

PS.
Skriv gärna kommentarer om ni tycker något är bra eller dåligt i bloggen
Adam Flamholc

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul blogg!!! Detta borde fler bland dom "stora" grabbarna göra, bara possitivt för sporten.

Att du uppgav effekten, kan inte spela någon som helst roll isammanhanget.
Om något annat team har mindre, eller mer effekt, vad ska dom andra göra åt det i så fall??
Men, i Pro Stock så brukar man väl prata om snitt effekten???
Topp effekten är väl en sak, men vad den ger i snitt är väl viktigare, eller....???

Jag tror som du, att det kommer att bero på teamets besluts förmåga, och chauffören i slutänden i allafall.

Det blir nog många, som kommer att följa era tävlings insatser , tack vare denna blogg.
Ni kommer säkert, få flest fans av Pro Stock Teamen!!

Keep up the good work!!!

2008-02-18 @ 09:23:44
Postat av: Anonym

Adam!
Att du vågar sticka ut hakan och skriva ut vad du fick för effekt är bara ett bevis på att du är en riktig "fighter".
De andra i PRO borde ta efter dig!!!!
Jag önskar dig Lycka till.

2008-02-18 @ 18:25:25
Postat av: Mårten

Kul å följa projektet. folk snöar alltid in på hästkrafter, man får alltid frågan på utställningar å dyl, hur många? Å när man svara att det beror på hur mycket man kan behöva, så tittar dom bara konstigt på en...

Jag plitar också lite om bilar å dragrace, tydligen otroligt ovanligt bland bloggar, fortsätt å skriv, å till sommarn vill vi se race reports! :)

2008-02-18 @ 20:52:05
URL: http://svammelsurium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0