Bromsning 632cui

Efter en omständig dag i bromsbänken kan jag konstatera att jag inte är någon vidare bra tippare...
Dagen började med att modifiera startmotor och oljetråg i ca: 2 timmar. När detta var klart fick vi inte torrsumpssystemet att fungera. Jag fick köra in till MMR och svetsa lite nya anslutningar i oljetanken och hämta lite XRP kopplingar och slang. När vi till sist startade motorn var klockan drygt 15.00. Första pullet gav motorn 1058 hk korrigerat vid 6500 rpm. Jag räknade med att den skulle lämna runt 1000 hk färdigtunad...
Helt klart har jag underskattat Big Duke topparna, efter fjärde och sista pullet visade dator-skärmen 1128 hk vid 7200rpm.
Nu ska det tillverkas en ny bakre motorplåt och sedan ska motorn i bilen.

Kommentarer
Postat av: Charlie

Grattis till grym effekt.
Ska ni köra TSDS?
Hoppas du tar med dig bilen upp i landet så man får tillfälle o se den i action...o ev köra ifrån den, hehe.
/C

2008-02-20 @ 06:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0