Vad händer???

Återigen var det ett bra tag sedan jag yttrade mina åsikter här...
Man kan säga att att säsongen tagit slut vid det här laget. En hel del har inte gått som vi önskat medan en del gått som vi önskat... I USA gick allt över förväntan och vi lärde oss en massa saker hela tiden. När bilen väl kom hem var våra förväntningar och förhoppningar väldigt höga. Tyvärr(för vår del) så infriades inga av dessa. Vi gjorde en del misstag och fick inte riktigt till det. Det bästa vi presterade var 6.85s på Santa Pod samt 4.36s i Malmö.
Trots att vi ej fått till det riktigt på någon av EM tävlingarna har vi ändå lärt oss en hel del nytt. Vad som känns mindre bra är antalet tävlingar i EM serien. Det känns inte rikrigt rätt att offra all denna tid och pengar för fyra tävlingar...  På hela EM-serien hittills har vi endast kört 11 svängar.
Jag ska ta mig en ordentlig funderare på hur nästa säsong ska se ut för min del... Ett steg i detta funderande är en resa till USA i morgon. I USA ska jag provköra en MC Amis Camaro -68 med 526 Hemi motor.
Inga beslut är tagna men mycket hänger på hur många tävlingar det blir i Pro Stock här hemma nästa säsong.
Jag ska försöka uppdatera bloggen kontinuerligt under årets Första US-tour :)
Ett stort tack än en gång till mina trogna samarbetspartners:

AMALIE MOTOR OIL
HC-BILSERVICE
YIT
KARLSTAD BILFÖRSÄLJNING
CUSTOM GRAPHICS
PROGRESSIVE PERFORMANCE
PERFORMANCE PLUS
HURST BOILER & WELDING COMPANY


Genom åren har jag tävlat i en hel del olika klasser som: Competition Eliminator, Pro Street, Super Smallblock och Pro Stock. Genomgående under de senaste 7-8 säsongerna har jag kört ca 8-10 tävlingar om året och ca 45-70 svängar om året. Ska man försöka driva detta i samarbete med företag som man marknadsför så måste man synas. 
För deras och min egen skull vill jag tävla mer...
Som sagt allt hänger på hur det 


Kommentarer
Postat av: Oskar

Tråkigt att det inte gick som förväntat i Prostock :/ Men jag tycker ni ska hoppa på ProMod nästa år istället klassen har ju mer uppmärksamhet än Prostock i europa konstigt nog... hoppas resan blir bra! PS hälsa Prippen att han letar efter en kolv fixtur till cbb i usa nu ;)



Mvh Oskar Hassel

2008-08-21 @ 15:45:21
Postat av: martin

Så det blev inget åka av i Sundsvall då?

lär varit en kanon tävling denna gången.

Bättre lycka framöver....

2008-08-21 @ 18:19:12
Postat av: Anonym

Åter igen visar du på stor proffsighet att med din ärlighet beskriva problemen som ni haft i år på bloggen!

Jag önskar dig all lycka och framgång 2009.

2008-08-22 @ 01:20:53
Postat av: Jokern/ Woodridge

De få tävlings tillfällena kan väl inte kommit som någon överaskning för er?



Satsa på Pro Mod istället, eftersom det är mycket tuffare!!

Kval till en 16 bilars stege.

Mycket mer internationell klass!!

Tight och svårtippad racing!!!

Mer uppmärksamhet, p.g.a. att den är internationell.



Pro Stock, är ju nästan bara ett SM.



Med er proffsighet, så har ni alla chanser att lyckas bra i den tuffa Pro Mod klassen.



Märkligt att det inte gått så bra för er i Pro Stock här hemma.

Jag trodde att ni skulle "röra om" ordentligt i Pro Stock "grytan" i år.



En bra och mycket intressant racer blogg står ni dock för!!

Har följt den med spänning, synd bara att resultaten uteblivit.

Det skulle gjort bloggen ännu intressantare, om det blivit några bra resultat.



Hoppas det går bra i England.



Keep up the good work!!

2008-08-24 @ 21:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0