Tillbaka mm......

Då är bloggen tillbaka, efter att det inte gick att uppdatera på drygt två dygn...
Det senaste inlägget jag skrev om anmälningar vid stort intresse väckte lite reaktioner hos folk. Jag fick en del mail samt en del inlägg här på bloggen.
Jag har funderat lite mer på detta och kommit fram till att: Vi måste våga bli mer proffsiga, vi måste höja ribban och få mer prestige i cuperna. Scandinavian points är en landsomfattande cup  som kommer att sändas på tv denna säsongen, och de blir garanterat bättre tv om det är i princip samma team som tävlar i de olika klasserna på de olika tävlingarna. Givetvis ska alla ges möjlighet att delta, vilket man kan göra i de mindre cuperna nordserien och sydserien.

Kom gärna med synpunkter...

Till sist har jag fått tag i en container att frakta hem Pro-Stock bilen i. Kent Trennaman, som numera bor i USA ordnade fram en 40ft container som förhoppningsvis lämnar us and a på onsdag(ibästa fall). Om detta går i lås hinner vi köra testhelgen i Malmö :).

Nu är Firebirden i princip klar, jag ska montera ett 16v batteri som förhoppningsvis kommer från lövens idag, och sedan starta bilen ikväll.
Under tiden stora delar av teamet var i USA och tävlade jobbade  Åke(Fredrik Åkesson) med last-utrymmet i bussen (även Oscar hjälpte till). Detta är nu klart och blev fantastiskt bra. Nästa helg ska vi ha en Glueharbor "meck och öl" helg. Vilket innebär att vi jobbar med bussen och Firebirden på dagarna och dricker öl samt grillar på kvällarna...


Kommentarer
Postat av: Totte_skara

Kanske Kent fick med min turbin i den containern då.. =)

2008-04-01 @ 11:12:25
Postat av: Totte_skara

Kanske Kent fick med min turbin i den containern då.. =)

2008-04-01 @ 11:12:35
Postat av: Robban

Du skall inte dricka en massa öl, vi skall spela slutspel med vårt innebandylag på Lördag.

2008-04-01 @ 11:38:20
Postat av: Charlie

"Meck o ölhelg" kanske man skulle införa...låter soft.
Det är nära för MIF nu ;-)
/C

2008-04-02 @ 07:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0