Kopplingar mm.

De flesta Pro Stock teamen i Europa använder en Dubbelskivig 8" koppling. En del anser att eftersom kvalite`n på våra banor är som den är, så är det mer "förlåtande med en större koppling. Det är även så att "fönstert" är betydligt större med den större kopplingen, d.v.s. det finns mer utrymme att göra fel.
I USA däremot använder så gott som alla en treskivig 6" koppling. Logiskt sett så bör bilen gå lite fortare med den mindre varianten. Motorns acceleration påverkas ej så mycket då kopplingens vikt sitter närmare centrum på vevaxeln.
Vi använde en dubbelskivig 8" L&T koppling när vi var i USA, men passade även på att köpa en mindre koppling. Förhoppningsvis så kommer bilen innan testhelgen i Malmö, så vi får chansen att utvärdera vilken av kopplingarna som skall sitta i bilen på Santa Pod...

Idag skall Firebirden göras färdig för transport. Den ska flyttas till lokalen i Vellinge så att mitt hemgarage blir tomt i väntan på GTO:n.

Jag såg på Nitroz att det diskuterades de nya direktiven kring licenserna. Min åsikt är att det är lite "fjantigt". Varför välja ut att man just ska kontrollera EKG?  
Jag vet av egen erfarenhet att det ej är så enkelt att få en läkartid till denna undersökning...

Här kommer länken till "filmtrailern" en gång till     http://www.youtube.com/user/TheCaravanTube

Kommentarer
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

GodMorgon!
Hoppas du får en bra dag idag :)
Om du är intresserad kör jag en utlottning av en bloggdesign i min blogg just nu, vinnaren bestämmer själv med mig om hur designen ska se ut :)

/Kram

2008-04-09 @ 10:03:32
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: PerErik Lindgren

Egentligen är väl frågan hur stor koppling kör Percys pågar imorgon, hoppas det är pang på, så det blir vinst i morgon. Då kan vi ha ngt slags utbyte nästa vinter att du kommer till Luleå och hejar på Malmö och så kommer jag till södern me hojt och skotran.

2008-04-09 @ 17:35:46
Postat av: Ulf Stadig

Var på plats och hejade fram LIF till vinst igår mot Malmö, tycker lite synd om Rödhökarna som förtjänar en plats i finrummet precis som Leksand gör. Många ledsna MIF'are som hade en lång och tung resa hem...
Malmö har iaf den bästa DR banan i Sverige...:-)

2008-04-11 @ 22:52:19
URL: http://www.nilssonmotorsports.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0