jobb-helg...

Idag samlades hela teamet i Vellinge för att förbereda bussen för säsongens strapatser.
Åke har som jag berättat tidigare gjort det största jobbet, vilket var lastutrymmet.
Micke, Oscar och Micke junior(Fredrik) fixade taket(fogade om alla överlappnigar) och monterade takställningen till tältet. Prippen skar till det nya golvet till bodelen, Robban fixade med elen, Åke kapade till takstolarna till tältet och jag skulle "bara" laga lite rost vid dörren till bodelen. Det slutade med att den befintliga dörren skrotades och hela trappan måste byggas om...
Istället för att bussen blir klar nu i helgen lär det dra ut på tiden  några veckor till. Jag är av åsikten att det är bättre att försöka göra ett bra jobb när man väl gör det än att fuska första gången och tvingas göra om det, och lägga ner ännu mer tid.

Nu är jag riktigt sugen på att säsongen ska dra igång... Om mindre än tre veckor är det testhelg i Malmö. Om allt går som jag vill kommer vi att vara där med en tillfixad buss, en Pro Street Firebird och en Pro Stock GTO.

Vi hade igång Firebirden igen och kollade så att lustgasen, transbraken mm fungerade. Jag ser väldigt mycket fram emot att delta i TSDS serien. Förhoppningsvis blir det som när jag tidigare körde i Nordic Pro Street Cup och SDC, där stämningen i depån är lite mer avslappnad  och man har mer tid över till att ungås med de andra teamen och med familjen, som jag hoppas följer med på de flesta tävlingarna.

Jag lyckades ta en del foton på firebirden idag, inte de bästa då bilen fortfarande ej varit ute ur garaget, men håll till godo...

Kommentarer
Postat av: Mårten

Bilderna helt okej :) går den lika fränt som den ser ut? va räknar ni för ET?

2008-04-13 @ 00:42:43
URL: http://svammelsurium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0