Hemma igen

Jaha, då var vi hemma igen.
Trots alla problem så är vi ganska nöjda ändå. Vi hade problem med varma avgastemperaturer som till sist skadade en kolv under sista kvalrundan. Vi fick göra ett litet ryck och byta de skadade delarna på ca 2 timmar. Vi fick klart bilen precis innan det var dags att rulla ut och möta Roger Burgess. jag kom iväg skapligt, men efter ca: 1000ft gjorde bilen ett omotiverat "hopp" mot mitlinjen. Jag fick ut skärmarna men körde ner tidtagningskonorna, med ett stort hål i den nylackerade fronten(igen) som resultat efter manövern...
Återigen saknade vi effekt och hade alldeles för varma avgastemperaturer. Jag gick och Pratade med killen, som byggt min kompressor. Han gav mig rådet att ta kontakt med en känd funnycar "tunare" som fanns på banan. Sagt och gjort, jag hittade honom och vi gick igenom bränslesystemet och hittade många fel och brister. Vi lastade bilen i Miami i måndags, men bränslesystemet är kvar i USA för flödning.
Vi har jobbat otroligt hårt under de här veckorna, med ytterst lite "belöning". Men troligen är det så, att om vi inte gått igenom dessa saker nu, hade vi fått göra de här hemma. med spoilerad EM-säsong som resultat.
Vi lyckades i alla fall i andra och sista kvalförsöket köra 6.11s och kvala in i det tuffaste Pro Mod fältet någonsin. Helt klart kändes det frustrerande för alla i teamet att inte kunna få ut det bilen kan prestera, men som sagt det känns som vi löst många problem, och knutit viktiga kontakter inför framtiden.
Jag har tidigare berömt mitt team i många samanhang, och vill göra det igen. Vi sov åtta man i en gammal "muggig" husbil på olika banor i tio dygn, med långa arbetsdagar och nätter. Ingen ville ge upp någon gång, utan alla kämpade och gjorde va de kunde för att lösa problemen vi hade.

Till sist vill jag gratulera "Gullan" som framgångsrikt körde en av Roger Burgess bilar så bra, att han kom ända till final!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Välkomna hem! Förstår er frustatration, men det kommer säkert något gott ur detta oxå! Ser fram emot en livekörning på Veidec/Meca i den kommande säsongen!

2010-03-18 @ 10:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0