MANTORP!!!

Man fär väl säga att helgens tävling på Mantorp är årets dragracing-höjdpunkt i Sverige. Folk som endast går på en tävling om året kommer till Veidec festival denna helg.
För min/vår del gäller det att få ut kapaciteten vi vet finns i bilen lite oftare. Vi behöver som sagt bli lite jämnare.
För närvarande ligger vi på en tredje plats i EM, men det känns som att vi har mycket mer att ta ut ur bilen...
Jag tror att "bumpspotten" kan bli riktigt låg(runt 6.30s) 0m alla fyra kvalrundorna blir körda.
Nu är vi riktigt laddade inför helgen.
Tack ännu en gång till mina samarbetspartners:

Amalie oil
Malmö Motorrenovering
Autoshop
Custom Graphics
Sunoco
Husby Takplåtslageri
Motorenova
Performance Plus


Ses i helgen!!!

Veidec Raceway

Denna helgen har tillbringats på Veidec Raceway(igen) i Malmö.
Jag beslutade i onsdags att det skulle vara bra med ett par testrundor innan Mantorp om två veckor...
De "vanliga" teamet hade lite förhinder denna helg, så jag tjatade ihop ett annat gäng... Oscar var med på fredagen, men kunde ej på lördagen, Patrick körde sin egen bil under helgen, Åke är på semester och Johan kunde ej. Micke från MMR, Peter Rosenthal, Kent från verkstan i Vellinge och "Lillen" från team Topmod fick rycka ut och hjälpa till.
Tanken var att vi skulle köra de två kvalreporna under fredagskvällen, och sedan lasta och åka hem. Nu blev det inte så utan vi körde fyra kvalrundor och alla eliminerings-svängarna. Roger Johansson vann finalen(Grattis!). De riktigt snabba tiderna uteblev, då bilen kändes lite "lös" en bit ut, och jag ville inte riskera någonting...
På det stora hela var det en trevlig helg som avslutades med årets första pokal!
Ett tack till de som hjälpte till denna helgen! Förhoppningsvis kommer vi nu väl förberedda till årets enda EM deltävling i Sverige.

Efter Alastaro

Hemma igen efter en varm helg i Finland.
Vi lyckades kvala in som nummer fyra med en bästa tid på 6.14s. Ändringarna vi gjorde i Malmö visade sig fungera fint. Nu behövde vi bara lite rundor för att finjustera. De första två eliminerings-svängarna gick bra. Bilen var lite för "mesigt" uppsatt i semin mot Marco Lanto, och gick bara 6.25s.
Nu var det dags att möta R2B2 Camaron igen... Denna gången var det Michael Gullqvist som körde bilen istället för Melanie Troxel. "Gullan" var solklar kvaletta. med ett bästa ET. på nästan ofattbara 5.91 s med ca 394kmh i sluthastighet!
Jag kom iväg först från startlinjen, men en liten bit ut svängde bilen kraftigt åt vänster. Jag provade "pedala" en gång, men det gick tyvärr ej... Vi hade gett bilen betydligt mer "pulver" till semin, men inte kompenserat nog på chassit.
Grattis till Michael Gullqvist med team till vinsten!
Totallt sett är jag, och teamet riktigt nöjda med säsongen än så länge. Vi ligger trea efter två tävlingar, och förbättrar oss lite hela tiden.

Övrigt att uppmärksamma:

Ögge vann tedje raka EM- tävlingen i Pro Stock bike!
Per-Erik Lindgren körde 0-8nånting under index första tävlingen med ny motorkombination!
Martin Lundkvist till 6.9-tid med Pickisen!
Linberg-brödernas bracket bil 6.10-6.15 i princip hela helgen!

Tyvärr tog Andy Robinsons bil fyr vid målgång efter ett motorhaveri. Mycket materialskador, men lyckligtvis inga personskador!

Nu laddar vi för Mantorp!


RSS 2.0