Uppehåll mm....

För första gången på tre år är det slut på säsongen för vår del...
2007-2008 reste vi över och tävlade med Pro Stock-bilen i b.l.a. Richmond, Gainsville och Valdosta.

2008-2010 var vi över och körde Pro Mod med två olika bilar. Vi var b.l.a. i Indianapolis, Buds Creek, Rockingham och St. Louis.

Men nu är det som sagt uppehåll... Efter EM finalen i England fick jag mail från Jeff Hurst(Hurst Boiler & Welding). Han undrade vilken färg och storlek vi ville ha på klistermärkena denna vinter....
Jag fick ångestfyllt:) förklara för honom att i vinter blir det inget.
Det är svårt att "landa" vi har i princip varit på väg någonstans hela tiden under de här tre åren.
Jag vill ännu en gång tacka alla samarbetspartners:

Amalie Oil
Autoshop
Hurst Boiler
TURCK
ÅF
Custom Graphics
Husby Takplåtslageri
Sunoco
Motorenova
Performance Plus

Utan er support hade vi aldrig fått de äventyr vi varit med om de senaste åren!

Vi har demonterat i princip hela bilen nu. Förmodligen ska vi även ta av karossen, och köra ut den till Custom Graphics för omlackering.
Vi har lite detaljer vi vill förändra på trailern, annars är det inga stora grejer i vinter.

Om ca: en månad reser jag och Oscar med fruar till Las Vegas. Tanken är att vi ska kolla på NHRA Pro Mod finalen, och kanske se någon show.

Nu gäller det att jobba hårt hela vintern, och försöka komma väl rustade till nästa säsong.

Återkomsten!!!

Vilken säsongsavslutning vi fick vara med om!
Det var tveksamt om vi skulle resa till Santa Pod eller ej... Vi har kämpat på hela säsongen men inte riktigt hittat rätt. Bilen har inte  svarat på det ändringar vi gjort(fast vi tyckt att den borde...) Till sist konstaterade vi att bakaxeln på bilen var:  spräckt, krokig, hade böjda 4-linksplattor, ovala lagerändar mm. Vi monterade en ny axel, och gjorde ett par test-starter i Malmö Det verkade ok så vi beslutade oss för att göra en sista kraftansträngning och köra till England.
Testet i England gick mkt bra, och förväntningarna inför tävlingen höjdes en hel del. Vi kvalade in som nummer två med tiden 6.04s efter Melanie Troxel. Vi "rusade" genom elimineringen med en bästa tid på 5.96, som backades upp med en 5.98!
Förutom nytt europarekord så vann vi tävlingen samt slutade trea i EM-serien!
Det har varit ganska tungt under delar av säsongen, men mitt team har bara kämpat på! Vi har åkt på alla möjliga tester i Malmö och Kjula mm. och jobbat som f-n med allt på bilen. Till sist fick vi betalt tillbaka!!!
En gång till, ett stort tack till alla i teamet som alltid ger allt.
Våra bästa tide under helgen:
60ft = 0.963s
330ft = 2.60s
201m = 3.91s
402m = 5.96s

Förutom våra framgångar, så gläds hela team Flamholc med Lindbergarna som vann hela serien!

Nu blir det lätt att hålla vinter, och vi kommer att ha Europarekord minst till maj 2011!

Här är filmbevis:  http://www.youtube.com/watch?v=Hodf0T1g2t8&feature=player_embedded

Nyheter!

Vi fick ihop bilen i tid till testet i Malmö. Det tog ett par svängar att justera tillbaka bilen efter en rak bakvagn... När väl det var gjort så gick bilen jättebra! Vi körde sex rundor och 60-ft tiden var mellan 0.986-1.008. Vi hade lite problem med att bilen gick loss en bit ut, men på det stora hela kändes det bra.
Vi lämnar Sverige på måndag förmiddag, och förhoppningsvis är vi på plats i England till testet på onsdag. Nu gäller det att få till en bra säsongsavslutning!

Lite andra nyheter i och omkring teamet:
Vi har med hjälp från Raymond Paulsson (vår manager:))  påbörjat samarbete med företagen:
 
TURCK www.turck.se 
 (I över 40 år har TURCK varit innovativa och hängivna att fylla industrins omväxlande behov av industriell automation.)

 ÅF www.afconsult.com  (ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.)

Vi har även utökat teamet med Paul Dahlqvist. Paul kommer från Stockholm, och arbetar i IT branschen. En ny hemsida kommer att lanseras inom kort, och uppdateringar med filmklipp info mm. ska komma från banorna runtom i Europa.

Nu gör vi ett sista ryck för säsongen och laddar för Santa Pod!!!

RSS 2.0