Tommy och Modigs TV-Program...

Nu har jag tittat på andra delen av Nitroz burnout...
Givetvis är jag väldigt "färgad" men nu är jag j-ligt trött på att höra hur mycket bättre material vi har/hade än alla andra... I princip varje gång min/vår bil varit i rutan har det handlat om det fantastiska materialet vi har som de andra av någon underlig anledning inte kan ha... Jag och alla i mitt team jobbar stenhårt för att lyckas så bra som möjligt. Jag spenderar varenda krona jag kan jobba in på detta, och har arbetat oerhårt hårt för att etablera ett samarbete med de sponsorer jag har. 
Vad jag vet så finns det många bilar i klassen som har lika mycket, eller mer effekt i motorn, samt lång erfarenhet av att jobba med den här typen av bilar.
Jag vet inte vad den "vanliga" tv-tittaren tycker om det, jag har i alla fall sett programmet för sista gången...

Förövrigt så är nu allting bokat och klart inför nästa USA resa. Förutom Jag, Johan och Patrick så tar vi med vår maskott: Per-Erik Lindgren. När Peerky var med oss i Valdosta förra året hade vi en "magisk" tid med 6.69s repan i Pro Stock som höjdpunkt...

Lite till:

Grattis Mats Eriksson som körde 5.98s i Pro Mod
Grattis "Nixon" som körde första 6.6-tiden.
Grattis Micke Callin som äntligen fick till det...
Grattis än en gång till Jimma som tokdominerar Pro Stock, jag tror faktiskt att han skulle klara sig riktigt bra i NHRA.

Kommentarer
Postat av: PiPPi

Hallå Adam,



Du missade väl inte Peter Svenssons rekordrepa i Top Fuel Bike på 5.91 ;)



Mvh

PiPPi

2009-09-16 @ 19:03:39
URL: http://HarleyDrags.com
Postat av: Hasse

Lycka till i USA. hoppas ni kvalar in denna gång!



2009-09-16 @ 19:13:17
Postat av: Racer Y

Så du såg programmet. Själv har jag slutat titta. Alldeles för mkt av amatörernas hjulafton över produktionen. Såg första. Att det va 201 m det visste jag, men det framgick inte förrän efter halva programmet. Ingen som inte är riktigt initierad har några tider på 201m att realatera till och inget sägs om detta i programmet. För att inte tala om otydligheterna kring reaktionstiderna. Och det ständiga tjatet om dina fina delar. Det är bara vissa team som ska framhållas. Du har helt rätt.



F ö så hoppas jag att du har lite mindre oflyt i USA nästa sväng. Lycka till!

2009-09-16 @ 21:02:20
Postat av: Petri Nagy

Oj vilka reaktioner! Vore kanske bättre för dramaturgin att man jämför prestationerna med focus på man mot man, förare mot förare, namn mot namn.....kanske som Formel1?. Naturligtvis har materialet betydelse men för spänningen för gemene man så bör focus ligga på förare (personlighet) mot förare och därefter typ ex. motorkonceptet. ex turbo mot kompressor eller lustgas mot kubik. Alla team tävlar mot varandra i jämlika grundförutsättningar, jag känner alla i Adams team och dom har superseriöst medverkat till framgångarna och det har inte enbart med materialet att göra!

Kan inte tro att detta var Ledbergs intuitioner, vi kommer nog att se mer i rutan av det vi saknar i denna debatt.

2009-09-16 @ 23:17:18
Postat av: Sven E

Håller med Racer Y när det gäller filmproduktionen, mycket amatörmässigt och okunskap i ämnet. Jag har sett avsnitt det räcker för mig.

Tycker också det är fruktansvärt dålig kvalitet på TD fältet när det är bara ett fåtal som presterar snabbare tider än 6.30. Jag tycker TD borde vara betydligt snabbare än PM, när man har ett myket frikostigare regelverk. Kör man höga sexor har man nog valt fel klass.

2009-09-16 @ 23:21:34
Postat av: Bob Weight

Jo, visst är det riktigt amatörmässigt gjort Nitroz Burnout.



Men jag kan faktist titta på det ändå, jag är så inställd på att det är amatörmässigt gjort.

Problemet är nog, att Mr.Production Man him self, inte förstår allting själv.



Eftersom jag är rätt så insatt själv, så funkar det, men för en utomstående, så måste dragracing vara en mycket märklig, och svår begriplig sport.



Många tycker dock att det är bra gjort, jag kan dock inte begripa hur dom kan tycka det.



Håller tummarna för er i USA, och om inte vädret mm ställer till det, så är jag rätt säker på att ni kvalar in.

I stegen blir det nog tufft, men någon skalp kan ni kanske ta.

2009-09-16 @ 23:28:41
Postat av: Anonym

Folk är så glada ATT det görs TV att det har blivit en helig ko som man är TSDS:s egen Quisling om man kritiserar.



BW sätter fingret på grundproblemet, det fattas kunskap vilket blir ganska uppenbart när man hör alla kommentarer och frågor som ställs till förarna i programmen. Om man inte själv har koll, hur ska man då kunna förmedla något riktigt till tittarna?



Det saknas så mycket självinsikt (och självkritik) om sina egna brister att jag tror inte ens berörda parter förstår kritiken om de skulle gå in här och läsa. Saker tas bara som personangrepp utan att de förstår grundproblemet.

Måste man förklara skillnaden är det liksom ingen idé....

2009-09-17 @ 09:12:27
Postat av: Hasse

Såg fia programmet. Där får jag nog hålla med om hög status!



Svt reportaget när dem hade med stegen var fint även om det var kort!

2009-09-17 @ 13:21:35
Postat av: Anonym

??

2009-09-17 @ 13:45:02
Postat av: oscar

Såg precis programmet från sundsvall för andra gången. Kan inte annat än att hålla med adam. Säger som Hasse , "producenten kan inte ett skit om doorslammer" (eller dragracing). Finns det kanske pengar som lockar mer än intresset?

2009-09-19 @ 12:54:51
Postat av: Benny Strand

Hej nu har man läst inläggen på adams blogg. Förutom Petri Nagys inlägg så kan man bara säga hjulet snurrar men hamstern är död! Tänk lite längre än T/D. Det är väl bra att dr syns i tv och media annars kommer den här sporten att var lika stor som en femöring i många år framåt. MVH

2009-09-19 @ 23:32:22
Postat av: Roger K

Benny S, säger som Adam man blir lite färgad, just så är det. TD i all ära men det är lite jobbigt att bara se dessa i programmen och det eviga tjatet, inget nytt på kartan. Nu är väl även du en som försöker hålla status, men du måste hålla med om att det är mycket skrammel i TD också vilket gör att hur ska "vanligt" folk förstå att detta har med seriös sport att göra?????? Hur ska man kunna förstå att TD inte har några regler knappt, det man har är många s k tävlingstillfällen att skramla omkring på. Att köra med så olika koncept och försöka göra en rättvis tävling är ju också omöjligt, eller hur? Bra med dragracíng i TV men det måste visa något utåt som ger bra intryck......

2009-09-21 @ 07:31:15
Postat av: Anonym

Syns du inte finns du inte, finns det ett talesätt som hävdar och visst finns det en poäng i Benny Strands synpunkter. Men det måste också finnas ett omvänt resonemang. Är det en amatörmässig produktion som presenterar en racingklass vilka inte vill ha några regler som sportens spjutspets då är det inte bra för dragracing. Då kanske det i stället är att denna bild som sprids som sportens högsta nivå i Sverige av dem själva är det som gör att sporten förblir i en femörings storlek...

2009-09-28 @ 10:20:06
Postat av: Anonym

Såg från Gardemoen idag och det är fan inget bra program. Men kikar man på Ledbergs tidigare dragracing produktioner så inser man att denne man är inte rätt person att representera vår sport. Det är skitbra att han lyckats få DR på tv4sport. Men där ska han roll sluta och ett profesionellt filmteam ska ta över.



Man hör verkligen på Modigh hur trött han blir på Ledbergs svammel ibland.

2009-09-30 @ 20:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0