Möte i V-ås, Klassdiskussion, USA resa mm.

Förra helgen var det möte för Top Doorslammer föreningen och dess medlemmar i Västerås. Jag åkte dit med min fru Anna, för att höra av läget inför nästa säsong, samt för att träffa mina (eventuellt) nya klasskamrater :)
Vi åkte upp redan på fredagen för att äta och dricka gott ihop med Team old 51.
Det diskuterades mycket på mötet. Bland annat så verkar det som att det är klart med TV sändningar på TV 4 sport även nästa år. För övrigt så pratades det mycket om mycket, men tyvärr saknade jag ett par punkter som enligt min åsikt borde kommit upp för betänkande.

Ingen dragracing intresserad i detta landet kan väl ha missat debatten som pågår på Klotterplanket(Nitroz).
Det började med:om Top Doorslammer skulle försöka närma sig klassen Pro Mod regelmässigt,för att på sikt eventuellt ingå i klassen. Denna diskussion svängde raskt över till en del påhopp, och för närvarande diskuteras det om någon/några skall starta ett eget bilsportförbund samt vem som vann SM i Pro Mod för sisådär fem månader sedan.
Mina funderingar runt huvudämnet är följande: För min egen del så bygger jag min bil Pro Mod legal, så jag tjänar på om TD reglerna liknar PM reglerna. Om man tittar på det i ett lite större perspektiv så kan det kanske vara bra med lite "slappare" regler. Om man har en lite äldre motor kan t.e.x. dreva upp kompressorn för att öka effekten istället för att tvingas köpa det senaste... Tittar man i ett ännu större perspektiv så finns det kanske en fara med att inte ha så många regler. När det väl dyker upp någon/några som har möjligheten att köpa nya väldigt lätta bilar med nya moderna motorer med skruvkompressor mm kan det ju bli så att dessa bilar dominerar klassen, vilket kan göra att klassen blir väldigt(ännu mer) ojämn.
Jag har funderat ganska mycket runt detta utan att riktigt kommit fram till vad jag tycker är bäst...

Skriv gärna kommentarer med era åsikter!

På fredag åker jag och Patrick Grahn till USA. Vi lämnar Köpenhamn på fredag förmiddag, och anländer i Atlanta 15.30 lokal tid. Väl där så tar vi en hyrbil de 3-4 timmarna till Knoxville.
Vi ska lära oss så mycket vi kan under lördag och söndag för att sedan bege oss hem på måndag för att jobba på tisdag.

Kommentarer
Postat av: Mats Appelgren

Hur gick det med övningskörningsplanerna?

Skall du köra något Pro Mod race i USA innan regntävlingarna i Sverige övertar?

2008-11-09 @ 23:13:54
Postat av: Adam Flamholc

Tjena Mats

Nej, det blir inget Pro Mod åkande i USA i vinter, bilen kom hem i onsdags...

2008-11-10 @ 07:50:05
URL: http://flamholcdragracing.blogg.se/
Postat av: G

Gomorron! Om intresse finns för ny bloggdesign till din blogg, kika in hos mig, http://babbidesign.blogg.se välkommen!

2008-11-10 @ 07:56:59
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Jokern/ Woodridge

Det finns ju en del exempel på det du var inne på, att om det inte finns regler som styr, så kan en klass trimmas sönder, och bli väääääldigt ojämn.

Några få som kan satsa mycket, och resten, som kommer att tröttna, då dom blir frånkörda som ett möte.

2008-11-10 @ 22:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0