Diverse

Nu börjar det verkligen kännas... snart åker vi till Amerika:)
Som de flesta säkert har läst på www.eurodragster.com så ska Jimmy Ahlund (Jimma) och Rickard Sundblom(Nixon) även över och köra. Nixon har köpt Bill Windhamns bil"turn key" och kommer att resa runt mellan banorna med Gregg Hills trailer. Han kommer säkert lära sig mkt av de gubbarna...
Jimma har kommit överens med sin kompis Jerry Haas att använda hans trailer.
Vi kommer, som jag tidigare berättat att åka till Valdosta först. Tyvärr kommer inte vår amerikanska mentor Bob Glidden dit. Bob är crew chief i Justin Humphreys team. Bob och Justin tycker att det är för mycket bilar i Valdosta, samt att de ogillar det faktumet att de detta året även tillåter fuel-bilar att köra där. Fuel-bilarna kan lämna ett lager med kopplingsdam på startlinjen, som  försämrar greppet för efterföljande bilar.
Efter Valdosta är planen att vi ska möta upp Justin och Bob i Bradenton, där det endast ska finnas Pro-Stock bilar.
Jag skrev i ett tidigare inlägg här på bloggen att jag skickat min Verdipump till en firma i USA som ville ha 1400 USD för att byta ut lite prylar. han ringde idag och sa att den var färdig samtidigt som han frågade om vi var intresserade av att sätta ett klistermärke på bilen istället för att betala... Inget svårt val precis.

Firebirden börjar kännas mr och mer färdig. Jag beställde ljuddämpare idag, så imorgon ska de och headersen monteras permanent. Förhoppningsvis kan jag starta bilen under den kommande helgen.
Givetvis passade inte scoopet under huven med 632:an i bilen. Den tidigare ägarens motor var 3 tum lägre. Så nu måste jag kapa sönder det nylackerade scoopet och "förhöja" det.
 

Kommentarer
Postat av: janne fiskhandlare

du valde o betala va?

2008-02-26 @ 10:35:27
Postat av: Mårten

Fan va dyra dom klsitermärkena måste vara då? :D

Skall bli kul å följa rapporterna med såpass många duktiga svenskar overseas.

2008-02-27 @ 20:19:11
URL: http://svammelsurium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0