England + nya avsnitt + diverse

När vi anlände till (R)engnland efter en lång resa genom Europa, var vi alla laddade med höga förhoppningar.
Tyvärr blev inte mycket som vi önskat... första kvalrundan var en riktig skitrunda där jag fick försöka räta upp bilen flera gånger, samt slå av efter 6.50s. I normala fall skulle jag ej hållt i så långt som jag gjorde, men med regnet hängande i luften ville jag få en kvaltid. Inför andra svängen ändrade vi lite på chassit, men lyckades ändå inte få bilen att gå som vi önskade, vilket resulterade i ett tidigt avsläpp. Ska jag vara ärlig(och det ska man ju...) så har vi inte lyckats köra en enda bra runda med bilen i Europa. I princip på alla banor i USA är de första 201m betong istället för asfalt som vi har här. När vi körde i USA satte vi upp bilen väldigt "hårt" d.v.s. stötdämparna tighta, mycket koppling, mkt startvarv mm. Det kan vi inte här. Det största problemet vi haft här är när bilen kommer ut en bit på banan och kör över en ojämnhet.
Vi har nu "softat" bilen en hel del och ska köra i helgen på Malmö motorrenovering nationals i Malmö. Innan Finlandstävlingen ska det även monteras ett air bleed off system på bilen, vilket gör att man kan ha en hård inställning i starten och sen mjuka upp den efter hand.

Igår var jag nere på Meca raceway och parkerade bussen och fixade lite. Jag körde även en runda med Firebirden, det var faktiskt första gången jag körde den bilen och det var minst sagt stor skillnad på GTO:n och Firebirden...
 
MMR sponsrar tävlingen i helgen och ca: 200 kunder kommer som ska serveras mat och förfriskningar. Givetvis ska vi även tävla: med Pro Stock bilen i TD och med Firebirden i Pro Street. Som jag sagt tidiigare jag gillar när det är mycket på gång...

Caravanfilm har lagt ett par nya avsnitt på http://www.youtube.com/   och sök på Flamholc.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0