Pro Stock, a tuff deal...

Jaha, det har hänt lite sedan jag skrev här sist.
Efter lite diskussioner med NDRG (Gardemoen) har det nu blivit så att de låter oss i Pro Stock anordna en tävling för våra bilar. Detta är oerhört glädjande då körtillfällen är precis vad vi behöver(speciellt jag och mitt team:)).
På tal om körtillfällen, så är jag nyligen  hemkommen från Finland. För en gångs skull så regnade det inte, utan hela tävlingen blev genomförd på ett mycket bra sätt, med trevliga funktionärer och ett högt tempo. Tyvärr fungerade det inte så bra för oss denna helgen, utan vi fick nöja oss med en sjätte kvalplacering och respass mot Magnus Hansson i första rundan. Av de totalt sex svängarna vi skulle köra tog vi endast oss ner på två. Några individuella misstag gjordes men på det stora hela har vi fortfarande problem med banorna här hemma.
Jimmy Ålund vann välförtjänt tävlingen på ett övertygande sätt och som det ser ut i dagsläget så stormar han och teamet fram mot en femte EM-titel i rad.
I elimineringsrundan mot Magnus fick jag ett tidkort som visade ca: 0.92 i 60 ft och ca: 0.150 i raktionstid. Detta stämmer ju naturligtvis inte utan 60ft var nog 1.02 och reaktionstiden 0.050. Jag tyckte det kändes som jag lämnade linjen lite före Magnus, men när jag vat vungen att släppa efter 150m hjälper inte det mycket...

För övrigt så diskuteras det om att Pro Stock ska ingå i TSDS Scandinavian Points nästa år. Det hade varit superbra och någonting som de allra flesta Pro Stock team kommer att delta i.

Kommentarer
Postat av: "Jokern" Woodridge

Hej.

Om Pro Stock ska ingå i TSDS, så undrar jag bara, om dom Finska teamen är med och kör då?



Om inte, så är väl risken att Pro Stock klassen blir ännu mer en SM-Serie?



Pro Stock klassen behöver bli mer internationell (i Europa alltså) anser jag, och flera med mig.



Var det inte snack om att något Tyskt Pro Stock Team var på gång, eller har det bara varit rykten?

Om det kom något Tyskt Pro Stock Team, så skulle det nog bli körning på Hockenheim för er också.



Nåväl, en bra blogg är det du har!!

Keep up the good work.

2008-07-08 @ 17:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0