Mantorp teamet mm.

Jaha då var ännu en race-helg slut. Ännu en helg som ingen i mitt team är nöjd med...
Jag tror det är första gången i  min dragracing-karriär som jag inte kvalar in(i Europa)
Hela helgen var en kamp för oss från början till slut. Vi jobbade stenhårt hela helgen och drevade om lådan och bakaxeln flera gånger vi testade olika kopplingsinställningar mm. mm. men lyckades inte med någonting. Ibland när man har problem "snöar"  man in på en detalj och övertygar sig själv vad som är problemet, detta var vad vi gjorde. Inför sista rundan kom en av våra medtävlande(konkurrerande) förare förbi och gav oss ett tips, vi provade detta och tog oss för första gången under helgen i mål. Tiden (7.01s) är inget att skriva hem om , men vi kom i mål i alla fall. Att det sen fattades ett par tusendelar för att kvala in är en annan sak...  Problemet är att: den sista rundan borde varit den första. Det vill säga att vi skulle bedömt banan för vad den var och slirat ner första kvalrundan för att sedan ha någonting att jobba vidare med och förbättra. Nu misslyckades vi från första rundan, och pressen ökade hela tiden.
Jag var j-ligt besviken i lördags och söndags men med lite distans så inser jag att vi lärt oss lite till.

Tre dagar innan Mantorp fick vi delarna till vår reservmotor, vi jobbade i princip dygnet runt för att få ihop motorn, vilket vi lyckades med. Innan vi lämnade Mantorp monterade vi i motorn i bilen och startade den. Nu på onsdag ska vi testa lite i Malmö för att sedan bege oss till Norge och Gardermoen. Jag har tillbringat ett antal timmar i telefon med Steve Schmidt och hans crew chief Gary Chomiski och fått en hel del råd och inställningar som vi ska prova på bilen. Som jag skrivit tidigare är det mkt svårare att ta en Pro Stock bil ner för banan på Mantorp eller i Finland än vad det var på någon av banorna vi var på i USA.

Trots att säsongen inte gått som vi önskat så tycker jag att vi är ett sammansvetsat team där alla jobbar stenhårt för att förbättra. Tyvärr saknar vi lite erfarenhet av att köra Pro Stock i Europa, men vi kommer att lära oss och förbättra oss.

Kommentarer
Postat av: Jokern/ Woodridge

Banan var nog lite svår bedömd, men bra ändå!!!

En del körde ju t.o.m. person bästa (inte bland Pro Stockarna kanske).

Niclas Andersson radade upp 6.20 tider, och Mats Ericssons 6,12 tid, bevisade att det gick att åka fort!!

Jimmas 6,85 var inte heller dåligt, även om han åkt fortare.



Det ska vara svårt att åka fort.



Men sånt här visar också, att det är inte "bara" att köpa en bra bil och bra motor, och börja åka fort.

Dom som inte är insatta i Drag Racing tror ju att det är så.



Det gäller att köra mycket, och samla erfarenheter,

och med er målmedvetenhet, så kommer ni garanterat att lyckas!!



Kanske kan ni börja "röra om i grytan" på Gardemoen.



Keep up the good work.

2008-07-29 @ 19:02:47
Postat av: PerErik Lindgren

Vilket skit. Efter så lovande i US är det ju bara astrist hur det här blev. Jag tycker ni är ett jäkla duktigt team så jag hoppas att ni fortsätter att tänka själva och utveckla er den vägen, naturligtvis med input från de som står er nära.

Lycka till i England!!

Perky

2008-08-05 @ 22:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0