Säsongsavslutning...

Nu närmar sig slutet på säsongen.
Efter första tävlingen i England och Finland så låg vi med en portion tur, och lite skicklighet trea i EM serien.
Nu vet  jag inte riktigt hur vi ligger till, men helt klart har vi inte det rätta "flytet" nu. Förutom att vi tagit en del felbeslut, så har vi haft lite konstiga fel på bilen. På Mantorp sprack bakaxeln ordentligt. Detta lagades, då vi ej hann få tag i en ny i tid för Tyskland. Efter första rundan i Tyskland så hittade vi ytterliggare sprickor i den, samt att ytterändarna blivit ovala, vilket medförde att hjullagerna glappade kraftigt. Vi försökte laga det så gott vi kunde på plats, men det höll inte. I första elimineringsrundan gjorde bilen som så många gånger förut: Svängde kraftigt höger en bra bit ut, och jag körde över 201m tidtagningskonerna... För tredje gången sen vi köpte bilen för ett år sedan så reparerar vi nu fronten...

Helgen i Tyskland avlutades med att någon, när vi var uppe och körde tog sig in i vår trailer och stal min plånbok med: Reskassa, licenser, körkort, kontokort mm. mm.
Jag var inte den enda som drabbades, utan de tror att det är en liga som härjar på deras stortävlingar.

När vi lämnade Hockenheim var man lite låg... Och funderade på att ställa in resten av säsongen. Det tog som det brukar ca: ett dygn, sen kom lusten tillbaka. Nu kommer den nya bakaxeln på torsdag i nästa vecka, och vi planerar att köra test i Malmö lör-sön. Går detta som planerat så åker vi till finalerna i England.

Kommentarer
Postat av: Jokern/Woodridge

För jävligt när man inte får ha sina ägodelar ifred!!! Jag har varit med om detta en gång förut, när jag var med och meckade i ett team, det var uppe i Orsa, då några tog sig in i vår buss. Den gången försvann det inga vikta och dyra saker, men det kunde ha gjort.

Nu är ni värda lite tur också.

2010-08-20 @ 09:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0