Richmond
Första kvalförsöket fungerade inte "linelocken" utan bilen rullade när jag skulle staga, vilket gav mig ett rödljus. Andra rundan lämnade bilen spikrakt med en skaplig 60ft(0.991) och 330ft tid. Efter ca: 4 sek. kändes det som det försvann lite "pulver", samma tendens som i Indy... Det blev en 6.13s tid med dålig sluthastighet.
Vi har inga "inhyrda" proffsmekaniker, som någon tror, utan försöker fixa detta själv. Tyvärr har vi endast en säsong i bagaget med den här typen av bil, och har inte riktigt den erfarenheten som krävs.
Nu hittade vi i alla fall ett fel, vi upptäckte att när kolfiberfronten trycktes ihop vid högre hastigheter klämde ett par tändkablar... Man såg tydliga"brännmärken" i kolfibert samt på enn tändkabel. Vi fixade detta och gjorde oss redo för sista kvalrundan. Nu var både banan och luften mkt bättre. Jag tog ett felaktigt beslut gällande tuningen, bilen lämnade linjen bra (0.981s 60ft) men sen fick jag ett ordentliga däcksvibrationer.
Nu hamnade vi utanför igen, men det är bara att kämpa vidare...
Nästa tävlingen är IHRA finalen i Rockingham, där det väntar lika tufft motstånd....
Vi följer er med spänning här hemma!!
Det vore kul om nu kunde kvala in där, även för oss som sitter hemma i Sveriges höst kyla.
På Rockingham är det väl 4:a kval rundor också, vilket inte är helt fel, när man försöker lära sig en ny bil.
Bara att önska er lycka till.
Kul att läsa om dina bravader, synd att ni inte lyckades nu heller. Men skam den som ger sig! Håll oss hemma uppdaterade = lätt avundsjuka... :-)
Hoppas allt går bra för er på nästa tävling ni är värd en plats i stegen bra kämpat/David
Surt sa räven... men det är bara att bita ihop och komma igen. Vårt bandylag vann i alla fall så det är väl en liten tröst ;) Vi ses snart.
Heja Adam med team. I Rockingham kommer ni att rocka fett.
Håller tummarna för er !
Bara att kämpa på och jaga ut alla "Gremlins" ur bilen. Håller tummarna.