Efter helgen... Inför Norrlandstripp nr 2

Under helgen har det körts tävlingar både här och där...
Jag parkerade husvagnen på Meca Raceway i Malmö och var publik hela helgen. Håkan Nilsson gjorde Sverige-debut med sin nya PM/TD bil.  Håkan, Lars-Benny och Ulf gjorde riktigt bra ifrån sig och vann tävlingen, med en bästa tid på ca:4.19s.
Vad gäller tävlingen här i Malmö var det roligt att se Rimbert med team lyckas få ner bilen ett par repor. Tävlingen flöt på bra utan några större missöden, och både team och arrangörer gjorde ett bra jobb!!!

Samtidigt kördes det en EM tävling i Finland där det tydligen inte flöt på riktigt lika bra... Tyvärr regnade det lite från och till, samt att det uppstod en del tillbud på banan.
I Pro Stock var det tydligen någon kille från Norrköping som vann i utklassnings-stil...
När de bröt tävlingen i Competition var där tre bilar kvar. Två av de tre bilarna är mina gamla, och alla tre har motorer från oss(MMR)
Stort grattis från mig till Per-Erik Lindgren, Petri Nagy och Håkan (Halmhatt) Mattson till de fina prestationerna!

I Pro Mod kördes det fort, och fortast körde Mats E., 6.11s 379kmh om jag inte minns fel. Mycket bra prestation. Jämnast körde dock Mickael Gullkvist som sedermera vann tävlingen.
På tal om Pro Mod, så är jag faktiskt lite nyfiken på hur vi kan hävda oss i klassen? Det ska bli mycket intressant på Mantorp. Vi har ju bara kört två tävlingar än så länge, och behöver fler rundor i bilen, men förhoppningsvis så har vi kommit lite längre när det är dags för Mantorp.

Imorgon ska vi ut på en roadtripp... Sisådär 155mil enkel resa till myggornas land(Piteå). Tyvärr ser väderleksprognosen helkass ut, men vad ska man göra? Vi åker dit och håller tummarna att det blir lite åka för oss...

Alla i mitt team har jobbat på väldigt bra med både bussen och racebilen, och vi känner oss väldigt motiverade inför helgens tävling!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Heja Adam+team. Håll Skånska fanan högt!!

Kom Roger med som chaffis?

2009-07-07 @ 12:10:39
Postat av: Jokern / Woodridge

Väder gubbarna (gudarna) har haft fel förr, och jag hoppas dom har fel igen.



Mantorp ska bli spännande att se, vilket getingbo i Pro Mod, klart tuffaste klassen!!!(utan konkurens t.o.m.)

Det är väl 33 bilar anmälda, och dessa ska kvala in i en 16 bilars stege, klart tufft!!!!

Om alla anmälda kommer, så får hälften av fältet stå och titta på, på söndagen, gymt!!!

2009-07-07 @ 17:46:01
Postat av: Petri Nagy

Adam och Teamet....Lycka till i Piteå.

mvh/petri

2009-07-07 @ 22:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0