Sammanfattning av säsongen 2009 mm. mm.......

Hemma igen efter (tyvärr) ännu en regnhelg...
Vi hade en liten chans att gå om tean old51 i Sundsvall. Vi behövde kvala i topp och vinna hela tävlingen, samtidigt som de skulle förlora första rundan. Vi lyckades efter ett par försök bli kvaletta, men tyvärr för vår del regnade hela söndagen bort... Jag tror i och för sig inte att Niclas hade förlorat första rundan, men man vet aldrig.
Det är faktiskt svårt att vara missnöjd. Målet inför säsongen var att komma topp sex i serien, och vi blev tvåa. I Malmö som var vår första tävling med denna typen av bil, kvalade vi in som fyra och gick vi till semifinal där vi förlorade mot gammel51:an. De övriga fyra tävlingarna har vi kvalat som nummer ett, och vi hade riktigt bra "häng" på Robban, Niclas och Magnus inför Norge. En krånglande magnet satte tyvärr stopp för eventuella framgångar där.
Vi har verkligen gjort vad vi kunnat, och alla i teamet har lärt sig massor.
Ett stort grattis till Cupvinnarna, kanske kan vi utmana ännu bättre nästa år...

Positiva saker från säsongen:

Att vi haft en otroligt hög inlärningskurva, och kört fort och relativt jämnt på alla tävlingar utom den första.
Att vi körde 6.20s i finalen i Piteå på en ytterst marginell bana.
Att vi varit kvaletta på fyra av fem tävlingar.
Att vi har två banrekord för klassen.
Att vi lyckas ta bilen från start till mål nästan alla gånger.
Att vi blev tvåa i cupen första året.
Att jag har det  bästa teamet som finns:)...
Att Dojjan är den bästa klassvärden som finns:)...
Att både Rimbert och Håkan lyckades få stil på sina bilar, och körde bra tider.
Att jag har mina sponsorer Amalie oil, MMR, Custom Graphics, YIT, Sunoca och Motorenova som gör det möjligt att hålla på med det här.

Vi planerade att köra Mosten i Danmark samt England helgen efter. Nu har det blivit lite ändrade planer... Som en del vet gillar jag det stora landet i väster ganska mycket:) Och nu var det länge sedan jag var där. Det kostar en ganska stor slant att åka till Danmark och England med hela teamet, faktiskt nästan lika mycket som att åka till USA.
De nya planerna är att köra Pro Mod i USA.
Inget är riktigt bestämt, men förhandlingar pågår(med sponsorer, arbetskamrater och fruar)
Nu gäller det för mig att jobba hårt och länge, för att finna finanserna som behövs...

För övrigt vill jag gratulera Jimmy Ålund som redan avgjort EM-Serien i Pro Stock, med sitt sjätte raka guld.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart bär det av??

2009-08-22 @ 21:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0