GTO:ns nya ägare + Competition på Winternats + fuel additive...

Jaha, då har min (före detta)GTO fått en ny ägare. Håkan "Halmhatt" Mattsson ska överta den för att köra Competition. Förutom Håkan består hans team av: Crew chief Pelle Nore´n, Bosse Johansson, Mickael Forsell samt påläggskalv Robin Nore´n. Innan den gångna säsongen byggde vi(MMR) en ny motor till Håkan som de tävlat med i hans gamla Super Gas bil under året. Det samarbetet har fungerat väldigt bra och jag är supernöjd med att det blev Håkan med team som tar över GTO:n

Under Winternats gjorde jag ett gästspel i Competition. Jag körde med Raymond Paulssons Olds -95 med en nybyggd(MMR) 316 cui Competition motor. Raymond ska under nästa säsong dela körningen med sin dotter Nathalie, men nu hade ingen av dem licens. Motorn dynade väldigt bra så jag hade höga förhoppningar inför tävlingen. Tyvärr hade vi en turbin som inte låste upp när den borde så resultaten uteblev... Förutom inte så bra 60ft tider mm. så lyckades jag rödlykta i första rundan med 0.004s. Det är lite annorlunda att köra ¨med fallande gran när man är van vid Pro start...

Nu när det är bestämt att jag ska köra TD/PM nästa år så försöker jag sätta mig in i allt som har med det att göra. Det senaste "skvallret"  jag hört är att ett par team använder någon form av syrebärande tillsats i bränlet... Detta medel ska ge ca: 200hk på en kompressormotor och syns inte vid ett bränsleprov(vattentest). Nu är detta bara skvaller jag hört och jag hoppas verkligen inte det ligger någon sanning i det. Förhoppningsvis kommer det att finnas ordentlig utrustning för att kontrollera detta inför nästa säsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0