Ny i teamet samt diverse...

Teamet har utökats med en man till. Patrick Grahn som i vanliga fall tävlar i klassen Pro Street ska som sagt hänga med oss nästa säsong. Anledningen(förutom att Patrick är en bra kille) är att nästa säsong planerar vi att delta i betydligt fler tävlingar. Då både jag, Micke och Oscar arbetar på samma ställe, är det inte lämpligt att vi alla är borta från MMR på samma gång, vid ca tio tillfällen.
Vi har inte någon direkt vintervila... Bussen är inne i garaget och ska få sig en omfattande genomgång. För tillfället slipar vi ner den för omlackering, vi ska b.l.a även bygga om lastutrymmet för att få plats med den nya bilen.
Jag funderade på att försöka hitta en två-våningstrailer, men hittade inget lämpligt objekt på marknaden( i min prisklass)
Om två veckor reser jag och teamets nyaste medlem till Tenesse för att besöka företaget TRE. Taylor Lastor och hans far driver företaget som bygger motorer till de flesta sorters tävlingsbilar. De har själv framgångsrikt tävlat i flera olika klasser som: Competition, Pro Stock och nu Pro Mod. Jag har köpt drivlinan ur hans Pro Mod-camaro, d.v.s. motor, kopplingskåpa, koppling och växel-låda. Vi ska tillbringa en helg hos dem och lära oss lite mer om hur man "tunar" en Pro Mod bil. Taylor ska köra sin sista tävling för året nästa helg i Las Vegas.  min kompis Kevin Houghtaling hängde med Taylor med team till NHRA tävlingen i Richmond förra helgen för att se och lära lite. Tyvärr åkte de ut första rundan, men lyckades i alla fall köra 5.96s och över 390 kmh.
En sak som är för j-ligt är dollar-priset!!!
När jag kom överens med Taylor om motorn mm. kostade en dollar ca 6.60 kr, och idag ÅTTA spänn... Tyvärr(för min del) har jag inte betalt hela motorn ännu...


Kommentarer
Postat av: Christian

Tjena. Ska Patrik fortsätta rasta Oldsen nästa säsong eller bara skruva för dig?



Mvh

Christian

2008-10-22 @ 19:28:03
Postat av: Adam

Patrick kommer inte att tävla med Oldsen nästa säsong.

2008-10-22 @ 20:51:42
URL: http://flamholcdragracing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0