Blandat igen

Jaha nu närmar det sig avresa till England, och deltävling nummer ett i EM-serien. Den senaste veckan har jag och Åke mest "småfixat" med lite allt möjligt. Bland  annat fick vibyta bakaxel på 4-hjulingen, greja med en massa småsaker på bussen, balansera alla hjulen till Pro stock bilen mm. mm.
Jag har även hunnit med en runda till Södertälje, för att besöka Mats på Musclecars. Mats köpte som bekant min förra Pro Stock bil(Firebird) och jag har även lovat honom att tillhandahålla en motor till honom under säsongen.
Mats har en riktigt trevlig verkstad med bland annat egen bromsbänk.

Jag pratade med Justin Humphreys för ett tag sedan, och han säger sig nu ha köpt biljetter till England åt sig och hans fru, Gina. Men efter att lärt känna honom så tror jag först att han kommer när jag ser honom i England :)
Justin är en supertrevlig kille, men något av en tidsoptimist, med mycket grejer på gång hela tiden.

Tyvärr verkar det som det bara blir åtta Pro Stock bilar i England. Ehro har ännu inte fått sina toppar från USA,  Leindahl väntar på ny bil och enligt rykten jag hört, så har "Söderströmarna" även lite prylar på väg hem.
Förutom de åtta som kommer samt Ehro, Leindahl och Söderström så saknas även Emilsson, Wiklund, Sjökvist samt ev. någon till. Jag hoppas att alla får ihop det till Finlandstävlingen istället...

Jag har sagt det tidigare, men det kommer att bli supertufft och jämnt denna säsongen . Alla som kommer till England har satsat ordentligt och har chans att vinna varje runda.

Bob Glidden sa något intressant i höstas när vi kom över första gången för att köra:
Pro Stock is a tuff deal, theres no sport in the world thats harder to qualify in...

Vi har nu fått alla T-shirts som vi beställde, de finns i svart, rött och grönt. Vi väntar även på lite olika kepsar som vi tyvärr ej får innan England.
Under säsongen kommer vi att sälja dessa "tillbehör" på EM och TSDS tävlingarna runt om i Europa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag följer din blogg konstant!
Din blogg gör ju att man håller lite på dej.

Varför bara lite?

Jo, jag känner ju Jimma, och HELA hans team.
Jag känner också Anders Johansson, som är en mycket trevlig kille!!
Jag känner också Sjökvist, som är super trevlig, trevligare människa får man leta efter!!!

När jag säger känner, så menar jag i Race svängen.

Denna blogg, är nog bland det bästa som hänt Pro Stock, kanske t.o.m. i Dragracing, tycker jag!!
Verkligen kul!!
Jag vet att det är flera som följer denna blogg!!
Du gör ett jätte bra jobb, som skriver i denna blogg!!

Keep up the good work!!!

2008-05-16 @ 20:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0