Såld

Jag lovade att försöka hjälpa Christer Håård att sälja hans race-bil. Idag kom det en kille från Danmark och tittade på den. Efter ca 2 minuter bestämde han sig för att slå till. Han planerar att montera en 6 cyl Toyota motor med dubbelturbo i den.

Kevin och Chester är i full gång med att tillverka en "kylmaskin". Maskinen ska använas till att kyla ner motorn mellan rundorna. Man kyler motorn ner till ca: 50 farenheit. I princip alla Pro-Stock team i USA har sådana, och de säger sig veta att man tjänar 6-10hk.
Det man eftersträvar är att oljan ska vara så varm som möjligt och vattnet så kallt som möjligt.
Förhoppningsvis är maskinen klar i tid, så att Kevin kan ta den med sig till Valdosta på tisdag.

Tisdag 06.00 bär det iväg......


Kommentarer
Postat av: Jokern/ Woodridge

Det är bara att önska er lycka till.
Hoppas det inte blir något onödigt strul, det kan ju lätt bli så, Murphy you know.
Jag har ju själv skruvat med en del tävlings bilar, så jag vet.
Men, alla problem brukar lösa sig.

Än en gång, verkligen en kul blogg!!!!!
Keep up the good work!!!

mvh Jokern / Woodridge
(mitt nick har inte kommit med tidigare, så därför skrev jag det här nu, också)

2008-03-03 @ 11:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0