Rainsville...

Nu är jag mindre nöjd än för ett par dagar sedan...
När vi kom till banan igår, hörde vi sportsman-klasserna köra. Vi lastade ur bilen och började jobba med den. Efter ett par timmar började det regna. Regnet fortsatte sedan med tilltagande styrka i  ungefär 10 timmar.
Min familj landade i Orlando under gårdagen och körde upp till Gainsville för att beskåda fredagen kval, men som sagt så blev det inget kval. Jag åkte tillbaka till Orlando med familjen till det hus vi hyrt de närmsta tio dagarna.
Det var riktigt skönt att träffa barnen och frun igen. Vi badade i pooen och drack ett par öl på kvällen, för att sedan gå och lägga oss i tid. Idag körde jag vid 6-tiden uppåt till Gainsville igen.
Det skulle bli två kvalsvängar idag: den första 12.00 och den andra 15.00. Ett beslut togs att vi skulle behålla bilen med de inställningarna vi hade sista rundan i Valdosta. Det visade sig vara ett ypperligt dåligt beslut. Bilen kändes superseg när jag släppte upp kopplingen inför de ca: 100000 åskådarna. Tiden blev 6.81s, och vi hade 6 bilar efter oss(tror jag). Innan andra och sista rundan beslöt vi oss för att chansa lite. Det var ganska dåligt race-väder(ca:2800ft). Vi drevade om lådan(tyvärr hade vi ej exakt de dreven vi behövde)och bytade utväxling i bakaxeln mm. Andra rundan blev bara skit... De blåste som f-n så bilen driftade vänster hela vägen, jag shortshiftade en växel 250 rpm och låg på övervarvet i en annan växel. Tillsammans med dessa detaljer så underskattade vi banan med för lågt startvarv, vilket gav oss den mindre smickrande 60ft tiden 1.03s. Tiden blev 6.80s, men borde varit 6.75-78s. Men om inte om varit...
Just nu känner jag mig inte så supernöjd, men när man fått ett par dagars distans till detta så kommer jag nog se fram mot säsongen i Europa med tillförsikt...
Vi har under resan kört snabbare än något annat  Europeisk Pro-Stock team gjort, vi var trots de "misslyckade" runderna närmare bumpspotten i Gainsvilleän tidigare, vi hade fyra bilar bakom oss på en av världens tuffaste tävlingar och vi har lärt oss en massa nya grejer av en massa nya kompisar.
Utan våra samarbetspartners hade vi aldrig kunnar genomföra detta, därför riktar jag ett stort tack till:

Amalie motor oil
Hurst boiler och Welding company
HC-Bilservice i Lund AB
Karlstad Bilförsäljning
YIT
Custom Graphics
CHRE
Progressive Performance
Performance plus
Caravan film

Vi har som jag tidigare berättat blivit filmade i alla möjliga situationer under vistelsen här. Förhoppningsvis kommer Caravan film  www.caravanfilm.cu.uk  klippa ihop någonting häftigt av detta, de planerar även att fortsätta filma delar av EM-serien.

Nu ska jag som sagt stanna i en vecka i Orlando med min familj och hålla lite semester. Min fru har dragit ett tungt lass under alla mina upptåg på andra sidan jordklotet och jag kan tänka mig att hon vill ha lite avlastning...(får väl hyra en Nanny:)...

Jag tycker det var jättetrevligt med så mycket folk från skandinavien som kom och hälsade och lyckönskade oss både i Valdosta och Gainsville. Jag har haft otroligt mycket besökare på bloggen, vilket är fantastiskt skoj. Fortsätt läsa och skriv kommentarer, så ska jag fortätta...

Se ya at the track

PS.
Jag börjar redan bli mer nöjd.

Kommentarer
Postat av: Bostic

Det är beundransvärt det ni har gjort, både i ert team och i de andra Europateamen!
Att det bara blev två kvalsvängar pga regn kan ingen påverka.
Ni har ju trots allt fört världarna närmare varandra och det har varit jättecool att följa det både på bloggar och Dragrace Central!

Mycket bra gjort! Och nu väntar säsongen hemma... =)

2008-03-16 @ 09:11:17
URL: http://www.blackout.nu
Postat av: Micke G

Lyfter på hatten,bugar och tackar för en spännande resa. Hoppas på en lika skoj säsong med blogg och bilder.
Hoppas på ett besök i Sundsvall/Sättna.

2008-03-16 @ 15:40:45
URL: http://www.snasenracing.se
Postat av: Anonym

Det verkar ha smugit sig in ett litet fel i länken till Caravan Film, det skall vara .co.uk istället för .cu.uk.

2008-03-20 @ 11:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0