Film+Frakt mm.

Idag pratade jag med Caravanfilm om materialet de filmade i USA. De håller för närvarande på att göra en pilot( 20min långt testavsnitt). De tror att det blir en dokumentär på ca 1 tim samt ca. 10 st kortare avsnitt som även skall innefatta EM-tävlingarna i sommar.
De kommer till Sverige om ett par veckor för att filma lite i garaget och på mitt jobb.

Jag har ett STORT problem... Det finns inga tomma containers i USA att skicka Pro-Stock bilen i. Jag har med hjälp av kompisar däröver kollat med massor av transportföretag. Idag kollade jag vad det kostade att flyga hem den, de skulle ha 12000 USD, vilket är uteslutet för min del.
Att vi skulle missa testhelgen förstod jag ganska snabbt, men nu börjar jag bli orolig för EM premiären i England.

Imorgon ska jag skicka Petri Nagys compmotor till honom, som vi har fräschat och bromsat under vintern. Compklassen kommer att bli ett riktigt getingbo i år. MMR har även byggt en ny motor till Håkan "Halmhatt" Matsson. Även vår "gästarbetare" från USA Per-Erik Lindgren blir säkert ett hot...
Den motorn som Petri har är den jag själv körde en säsong med i Comp innan han köpte bilen "turn key". Alla knep vi känner till är gjorda på den motorn :)

På tal om Petri, han har nu designat en T-shirt som vi förhoppningsvis hinner trycka och sälja i sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0