Malmö motorrenovering nationals

Ännu en race-helg är slut... Lördagen var superbra medan söndagen var sådär.
Efter att analyserat och funderat på de få repor vi kört i Europa, gjorde vi några ordentliga förändringar på Pro Stock bilen. Första repan ut körde jag 4.378s med ca 250 kmh i slutfart. Jag växlade inte till femman utan släppte av lite tidigt, därav den lite sämre sluthastigheten.
 I elimineringen(Top Doorslammer) mötte jag Mats Brag i första rundan och lyckades vinna. I andra rundan var det dags att möta Benny Strand, jag förlorade  och Benny vann sen hela tävlingen(grattis).

Efter ett par försiktiga svängar utan gas, provade jag Firebirden med 150 hk lustgas. Den gillade detta och det blev en 4.88s repa. I första elimineringsrundan gjorde jag ett misstag... Jag är inte så van att köra med transbrake längre, så när jag skulle stalla bilen tryckte jag på "linelocken" istället för transbraken(som man gör i Pro Stock bilen)... Detta resulterade givetvis i en rödlykta...

Denna helgen kändes inte riktigt som en tävlingshelg för mig. Vi hade bjudit in en massa kunder och jag hade tusen andra saker att hålla på med hela tiden, så den riktiga koncentrationen fanns inte riktigt där.
På det stora hela var det ändå helt ok, det känns som vi har koll på GTO:n  och är laddade inför Finlandstävlingen. Jag vet sedan tidigare att banan i Finland kan vara lite lurig, men som sagt jag tycker det känns som vi är förberedda.

Firebirden gick faktiskt fortare än jag trodde med den mängden lustgas som användes. Om knappt två veckor bär det av till Sundsvall för Pro Street race...  (om man hinner anmäla sig innan det är fullt...)

Kommentarer
Postat av: Patrick Grahn

Vi klarade anmälan. Detta var SM i knapptryckning.

2008-06-05 @ 00:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0