USA Resa 1

Tyvärr gick det ej att uppdatera bloggen när jag var i USA.
Efter en lååång resa kom jag till sist fram  till hotellet vid 01.30 på natten. Tidigt morgonen efter ringde Chester och väckte mig. Vi körde ut till Steve Schmidts shop och efter att ha hälsat på alla så började vi jobba. Motorn  monterades upp i bromsbänken och efter lite varmkörning och justeringar så gjorde vi ett "pull". Resultatet blev 1392 hk vid 9400 rpm. Efter lite justeringar lyckades vi få ut 1404hk. När vi kände oss nöjda monterade vi ner från bromsbänken och började demontera den. Nu var klockan ganska mycket, tidsomställningen och den långa resan gjorde sig påmind. Väl tillbaka på hotellet somnade jag omgående.
Morgonen efter  ville Steve bjuda på en amerikansk frukost som bestod av: pannkakor med sirap, bacon, korv, stekt potatis, stekt ägg, kakor mm.
När vi väl var klara med detta stack vi tillbaka till shopen. Nu var det dags för uppdateringar...
En gubbe tog hand om topparna, en annan om blocket en tredje om oljesystemet. Under tiden balanserade jag om vevaxeln och viktjusterade de nya vevstakarna. Framåt 14.00 tiden började allt falla på plats och motorn började komma ihop igen. Vi gjorde klart allting, och låt den sitta i motorstödet tills dagen efter, så att all silicon skulle torka innan vi återigen skulle dynotesta den.
På kvällen ville Steve att vi skulle äta på hans favoritställe, en "känd" köttrestaurang. Maten var kanonbra           (även drickan).
Morgonen efter var det äntligen dags att se vad allt jobb resulterat i. Efter lite varmkörning körde vi ett par inkörningspull. Tredje pullet visade datorskärmen 1425.6 hk(korrigerat). Resultatet var bättre än alla hoppats, alla utom Steve. Han sade sig vara säker på att det skulle bli så bra(han sa faktiskt 1425 innan vi började ......)
Nu var det dags för Kevin och Chester att bege sig hemåt till Richmond(Virginia). Motorn lastades på deras truck och alla tog farväl efter en oerhört intensiv, lyckad och lärorik helg.
Nu ska Kevin montera motorn i bilen för att möta oss i Valdosta(Georgia) den femte mars.
Nu har jag precis kommit hem, och ska ägna lite tid at mina barn, det "vanliga" livet fortsätter med fotbollsträningar, gymnastik, skridskoskola mm. nu några veckor innan det är dags för nästa äventyr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0