Europa-väder...

Tyvärr har jag ej haft till gång till internet på ett  tag, men här kommer en kortare sammanfattning...
Vi körde upp till Maryland international raceway tidigt på tisdag morgon. Väl där mötte vi Lonnie. Lonnie visade sig vara en smart kille som visste vad han pratade om. Planen var att göra ett par burnouter och sen en 330 osv. Första burnisen blev sådär, men andra blev bättre och efter den tredje kändes det som jag hade någorlunda koll på vad som hände. Första testet slog den lös hjulen direkt från linjen. Lonnie ändrade en massa prylar och vi gjorde ett nytt försök. Nu lämnade bilen fint med 1.02 60ft och jag höll i i ca 2 sekunder, när ingen vxl-lampa kom slog jag av, det skulle jag ju inte gjort eftersom man inte växlar så tidigt med denna bilen... Tredje försöket gick bättre och jag höll i ca 3.5s. Fjärde försöket "tunade" Lonnie lite och påstod att vi skulle åka 6.35-6.40s. Nu kändes det lite roligare när bilen lämnade linjen och det tryckte på ganska bra... Tyvärr gick sprängbläcket, så jag stängde givetvis av och rullade imål.  Om jag inte minns fel så blev det 2.79s i 330 tid.
Helt klart är det stor skillnad på denna bilen och min Pro Stock. Det känns som att köra en handgranat...
Idag onsdag var planen att köra 3 testrundor innan tävlingen ikväll. Tyvärr har det regnat hela dagen och kvällen så av detta blev inget.
Trots att det inte blev så många rundor måste jag ändå säga att det var skitkul att köra denna bilen. Om vädert tillåter ska vi testa lite under helgen på någon lokal bana.

När vi satt i regnet idag fick vi för oss att vi skulle sticka och kolla på trailers. På väg dit kom vi in i värsta Amish-området...
Det var som att titta på en film från 1800-talet. De åkte omkring på sina häst och vagnar med stråhattar och lustiga skägg...
Anmärkningsvärt var att mannen i familjen hade en egen lite "finare" vagn, medan frun och alla nitton barn fick åka ett par hundra meter bakom...


Kommentarer
Postat av: Micke

Jag har som vanligt kul här på jobbet !! men tänk inte på mig bara roa er i usa ni mvh Micke

2008-08-28 @ 07:58:40
Postat av: Charlie

Bilen ser bra ut och verkar leverera. Hoppas vädret klarnar upp så ni får köra lite riktiga repor oxå. Ang Amishfolket så är det väl som hemma i Skåne...ingen större skillnad alltså, haha.

Är bara avundsjuk ;-)

Mvh

Charlie

2008-08-28 @ 08:29:27
Postat av: Jokern/ Woodridge

Jag måste säga det igen, en klart rolig 0ch intressant blogg.



Så det blir inget England, med PS bilen?

2008-08-28 @ 20:12:24
Postat av: Jokern/ Woodridge

Hur kommer det kännas, att köra PS bilen efter detta??

Bill Kuhlman sa en gång:

The only problem to drive a 500 cu.in., is trying to stay awake!



Själv så skulle man nog "grädda" i brallorna!!

2008-08-28 @ 22:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0