jakten på RÄTT delar

När UPS anlände med ett paket i måndags kändes det väldigt lättande... Ända till jag öppnade paketet och insåg att det fattades ventiler samt att de lyckades skicka sexton stycken offset lyftare istället för åtta offset och åtta raka. Som tur var har jag lite begagnade som går bra att använda. Micke stannade länge på jobb i går kväll och filade ringar och gjorde klart topparna. När jag idag började monteringen upptäcktes det att andra ringen var fel...
De gamla kolvarna hade 0.042" tjock ring medan de nya 0.9 mm. Nu blev vi alla riktigt trötta......
Idag har mycket tid gått åt till att ringa till alla möjliga leverantörer i USA. Till sist lyckades jag hitta ett företag som kunde skicka ringarna "next day air" till Sverige. Men eftersom vi har helgdag på torsdag så stänger en hel del företag tidigare imorgon, bland annat tullen. Detta innebär att vi tidigast kan få ringarna på fredag förmiddag.
Planen är nu att göra klart och lasta allt annat och ha bussen klar att köra ner till banan på fredag, och om nu prylarna dyker upp, montera ihop motorn på fredag eftermiddag/kväll(natt) och sen montera den i bilen nere på banan.

Förutom "jakten" på delar så är både bussen och Firebirden i princip klara.

David från Caravanfilm  (  www.caravanfilm.com  )  har varit här sedan i måndags och filmat lite överallt. Han tycks gilla den hysteriska jakten på delar, och menar att det blir bra TV...:)



Kommentarer
Postat av: Racer Y

Keep up the good work.

2008-04-29 @ 23:23:11
Postat av: Jokern/ Woodridge

Ja, tänk att det alltid ska vara en massa strul i den här racing branchen.
Men ska det åkas fort, så ska det väl vara lite kämpigt ibland, annars skulle väl "alla" ha en tävlingsbil, och åka fort!!

Det måste sägas igen, verkligen en bra blogg du har!!

Keep up the good work!!

2008-04-30 @ 09:35:14
Postat av: Kalle

Ses till helgen och hoppas på att ni har bra väder där nere

2008-04-30 @ 10:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0