Bilen har anlänt

Efter de senaste dagarnas turbulens kring EM-serien har jag nu bestämt mig för att inte lägga mer energi på detta för närvarande. Jag har tillräckligt mycket annat att hitta på... MC klasserna har tydligen lyckats få till en EM deltävling i Norge, vilket då innebär att alla klasser utom Pro Stock ska köra fem tävlingar i år.

Idag på morgonen fick jag ett efterlängtat besked: Containern med Pro Stock bilen är i Helsingborg, förhoppningsvis kan jag ordna med all pappershantering, så att den kan hämtas innan helgen.
Tyvärr har en del andra problem uppstått. Jag har delat motorn och Micke (MMR) har monterat stålsäten mm i topparna. Planen var även att byta kolvar, vevstakar, ringar, lyftare mm. Nu visar det sig givetvis att varken kolvarna eller ventilerna är tillverkade än... Förhoppningsvis tror jänkarna att de kan skicka delarna på fredag eller måndag.
Detta innebär att jag har prylarna i bästa fall på onsdag i nästa vecka. Det lär bli en "intressant" nästa vecka.
Vår buss håller på att driva mig till vansinne:) jag och Åke har jobbat med den s-tans dörren varje dag i en vecka nu...
 
Well, planen är fortfarande att köra med båda bilarna på testet i Malmö nästa helg. Får jag bara alla delar så SKA det bara ihop...

För övrigt så fick jag ett mail från Caravanfilm där de meddelade att det första youtube-avsnittet nu är färdigt. Det kommer upp en länk under dagen(förhoppningsvis)


Kommentarer
Postat av: Totte_skara

Är det bara din bil en den containern från Trenne eller lite delar till folk kanske =) ?

2008-04-23 @ 09:36:05
Postat av: Adam

Hej Totte
Vad jag vet så är det bara mina bilar i containern. Förhoppningsvis så har jag tömt den på fredag, skulle där finnas mer delar så hör jag av mig.

mvh
Adam Flamholc

2008-04-23 @ 10:55:36
Postat av: Jokern/ Woodridge

Hej.
Men med lite tur, så kanske det kan bli en Pro Stock tävling i Sundsvall.
Det verkade ju som dom var intresserade av det, och ni körde ju en Shootout där förra året, så vem vet.
Jag hoppas det kan bli en tävling till för er, för den här säsongen, ser ju ut att kunna bli en av dom tuffaste, på bra många år!
EPSR borde försöka promota klassen i Europa, på något sätt, så den kan bli lite mer internationell.

Synd att man har så långt, till Meca Raceway.

PS: Måste ge ännu en eloge, för din intressanta blogg!!

2008-04-23 @ 21:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0